Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مازندران در مدت یک ماه اخیر بر اثر بارندگی های شدید شاهد وقوع سیلاب در دو مرحله یکی از 27 اسفند تا دوم فروردین و دیگر در روز 12 فروردین بود که به حدود هفت هزار واحد مسکونی ، بیش از سه هزار واحد صنفی و صنعتی ، 91 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و سایر بخش ها به میزان بیش از 15 هزار میلیارد ریال خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این وصف از چند روز پیش ناپایداری های جوی مازندران را ترک کرد و این استان شاهد هوای آفتابی و بهاری بود.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که هوای آفتابی چند روز اخیر که با افزایش دما هم همره بود از عصر روز جمعه جایش را به ناپایداری جوی به صورت رگبار ، رعد و برق پراکنده بویژه در ارتفاعات استان خواهد داد.
در اطلاعیه ای هواشناسی مازندران آمده است که این ناپایداری جوی از شنبه 24 فروردین تا ظهر دوشنبه با تقویت سامانه بارشی موجب تناوب رگبار باران ، وزش باد نسبتا شدید موقتی و کاهش دما می شود ، ولی بارش ها در ارتفاعات بیشتر از مناطق جلگه ای خواهد بود .
هواشناسی مازندران تاکید کرد که به دنبال ورود موجود جدید ناپایداری جوی و استقرار سامانه بارشی در استان افزایش آب رودخانه های تلار ، تجن و نکارود دور از انتظار نخواهد بود.
رودخانه تلار که از کوههای البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از شهرستان های سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ ، قائمشهر و جویبار به دریای خزر می ریزد در یک ماه گذشته 2 بار به دنبال بارندگی های شدید طغیان کرد که یک بار به شهرستان های سیمرغ و جویبار و بار دوم به سوادکوه و سوادکوه شمالی بیشترین خسارت را وارد کرد.
رودخانه های نکارود که از داخل شهر نکا در شرق مازندران عبور می کند بر اثر بارندگی 27 اسفند 97 تا دوم فروردین امسال طغیان کرده و خساراتی را به مناطق روستایی و مزارع و باغ های شهرستان وارد کرد.
رودخانه تجن هم از داخل شهر ساری عبور می کند که بر اثر طغیان در بارندگی 27 اسفند پارسال که تا دوم فروردین ادامه داشت ، علاوه بر زیر آب بردن بوستان ملل این شهر ، به مناطق روستایی حاشیه ، مزارع و باغ ها و دیگر بخش ها خسارت زده بود.
هوای مازندران در حال حاضر صاف و آفتابی است و دمای هوای شهر ساری مرکز استان هم امروز در گرم ترین زمان به 26 درجه بالای صفر می رسد که برای ماه فروردین یک روز گرم محسوب می شود. هوای این شهر امشب هم در خنک ترین زمان به 15 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 دریای خزر رعد و برق کشاورزی وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم و آفتابی تا نیمه هفته در مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کارشناس هواشناسی مازندران گفت: هوای استان تا سه شنبه با آسمانی صاف و قسمتی ابری و روند افزایش نسبی و تدریجی دما پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • هوای گرم و آفتابی تا نیمه هفته در مازندران
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات