Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز زمان زیادی از اظهار نظرهای مطرح‌شده از سوی مدیر روابط عمومی آب و مدیرگروه سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره مشکلات آب شرب همت‌آباد نمی‌گذرد که مدیر آب و فاضلاب روستایی مشهد در مصاحبه‌ای، غیرقابل شرب بودن آب همت‌آباد را انکار و آن را یک ادعای رسانه‌ای دانست!

 به گزارش قدس آنلاین ، وجود املاح بالا و بد طعم بودن آب، قابل تایید بودن یا نبودن آب توسط مرکز بهداشت، احتمال نشت فاضلاب رودخانه کشف‌رود و نفوذ فاضلاب‌های خانگی به‌منبع آب همت‌آباد، دغدغه‌هایی است که اهالی و دهیار همت‌آباد با خبرنگار ما درمیان گذاشتند و  اولین گزارش میدانی آن در نهم آذر ماه ۹۷ منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حساسیت موضوع اما بیشتر از آن بود که با یک گزارش رفع دغدغه شود، پس در گزارش دوم که پنجم دی ماه ۹۷ منتشر شد، خبرنگار فارس به سراغ رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه‌های اداره آب و فاضلاب استان و مدیر گروه سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفت تا نظر آن ها را درباره کیفیت آب منطقه همت‌آباد جویا شود. املاح بالای آب همت آباد مدیر گروه سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت آب شرب این منطقه گفت: در سال ۹۶ اعلام کردیم که آب منطقه از لحاظ شیمیایی مشکل دارد به این معنا که میزان املاح آن بالا است و همین سبب شده که طعم آب تغییر کند. علی‌اصغر حسنی‌ یزدی تاکید کرد: از لحاظ بهداشتی آبی مورد تایید ما است که طعم، مزه و آلودگی میکروبی نداشته و شفاف باشد و این امر مورد تایید استاندارد ملی ایران است؛ در حال حاضر آب همت‌آباد آلودگی میکروبی ندارد، ولی از لحاظ طعم مشکل دارد. نتیجه این گزارش تایید قابل شرب بودن آب همت آباد بود اما هر دو مسؤول مذکور بر سخت و سنگین بودن و به تبع آن طعم بد آب اذعان داشتند و گفته شد که به دنبال تامین منبع جدیدی برای آب این منطقه هستند. سومین مرحله پیگیری‌های ما در این باره تماس با مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مشهد بود تا بدانیم تامین منبع جدید آب برای این منطقه چه وقت عملی می‌شود. آب و فاضلاب: آب همت آباد قابل شرب نیست سیدرضا موسوی در این مصاحبه از نتایج آخرین آزمایش‌های به عمل آمده از آب این منطقه خبر داد و گفت:‌ طبق جواب آخرین آزمایشاتی که اخیرا درباره آب منطقه همت‌آباد انجام شده نتایج آزمایشات قبل را تایید و نشان داد آلودگی میکروبی در این آب وجود ندارد اما به علت سنگینی و سختی قابل شرب نیست. مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی ضمن اینکه قول داد نتایج آزمایشات را در اختیار ما قرار دهد، تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر غیرقابل شرب بودن آب این منطقه به وسیله تانکر سیار آب بهداشتی سالم را به‌صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار می‌دهیم و حداکثر تا ابتدای تابستان، منبع جدید آب منطقه همت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد و مردم از آب لوله کشی سالم بهره‌مند می‌شوند. راه حل جدید: پاک کردن صورت مسأله دیروز اما مدیر آب و فاضلاب روستایی مشهد در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشت غیرقابل شرب بودن آب همت‌آباد را انکار و آن را یک ادعای رسانه‌ای دانست! به گفته بهزاد روغنی آب روستاهای همت آباد و گرجی سفلی در اطراف مشهد قابل شرب است و مسائل مطرح شده در برخی رسانه‌ها پیرامون غیرقابل شرب بودن آن‌ها صحت ندارد! موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که هنوز باوجود قولی که مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی ۲۳ روز قبل داد و پیگیری‌هایی که انجام شده تا این لحظه نتایج آزمایشات آب همت‌آباد به دست ما نرسیده است. مشکل آب همت‌آباد یک موضوع اجتماعی و یک مطالبه به حق مردم در این منطقه از مشهد است که باید به دور از موضع‌گیری و فرافکنی و انکار توسط مسؤولان ذیربط در خود همت‌آباد حل شود، پاک کردن صورت مسأله به حل مشکل مردم کمکی نمی‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب آشامیدنی بحران اب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد