Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@22:15:01 GMT

کاهش چشمگیر سطح آبگرفتگی در گمیشان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۷۳۱۶

کاهش چشمگیر سطح آبگرفتگی در گمیشان

تین‌نیوز |  معاون فرمانداری گمیشان، وضعیت این شهرستان را مطلوب خواند و گفت: در حال حاضر آبگرفتگی وسیع در گمیشان وجود ندارد و میزان اندک آبگرفتگی نیز امروز به صورت کامل تخلیه می‎شود.   به گزارش فارس، سیدعلیرضا حسینی، با اشاره به آخرین وضعیت گمیشان اظهار کرد: وضعیت گمیشان مطلوب است و با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، اوضاع رو به بهبودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود اینکه آبگرفتگی در گمیشان به صورت کامل تخلیه شده بود، اما افزایش دمای هوا در روز گذشته موجب ایجاد برفاب و جاری‎شدن آب در آق‎قلا و گمیشان شد و به‎همین دلیل امروز شاهد افزایش جزیی آبگرفتگی در گمیشان بودیم که با اقدامات انجام‎شده کنترل شده است.

معاون فرمانداری گمیشان با بیان اینکه سیل‎زدگان در حال بازگشت به منازل خود هستند، افزود: در حال حاضر آبگرفتگی وسیع در گمیشان وجود ندارد و سطح آبگرفتگی به سه سانتی‎متر رسیده است و این مقدار اندک آب نیز به‎دلیل برفاب‎ها بوده که این میزان نیز امروز به صورت کامل تخلیه خواهد شد.

حسینی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی و بارش شدید باران اظهار کرد: براساس پیش‎بینی‎های هواشناسی، روز شنبه (23 فروردین‎ماه) بارش شدید باران در گمیشان را خواهیم داشت که ممکن است به 100 میلی‎متر هم برسد و این میزان بارندگی برای ما زنگ خطر محسوب می‎شود، البته با توجه به لایروبی‎های انجام‎شده جای نگرانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: براساس ارزیابی‎هایی که تاکنون صورت گرفته، 255 واحد مسکونی در گمیش‎تپه نیازمند بازسازی است و یک هزار و 445 واحد مسکونی نیاز به تعمیر و بهسازی دارد که در مجموع یک هزار و 700 واحد مسکونی در گمیش‎تپه نیازمند بهسازی و بازسازی است.

معاون فرمانداری گمیشان با بیان اینکه در سیمین شهر نیز پنج واحد مسکونی سیل‎زده احداثی و 70 واحد مسکونی تعمیری هستند، بیان کرد:  188 مسکن روستایی در گمیشان احداثی و یک هزار و 144 واحد مسکونی تعمیری هستند که در مجموع بیش از یک هزار و 300 واحد مسکن روستایی گمیشان نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سیل بیش از 217 میلیارد تومان به بخش کشاورزی گمیشان خسارت وارد کرد، افزود: رعایت بهداشت در مناطق سیل‎زده از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر تمامی سیل‎زدگان در یک مکان متمرکز اسکان داده شدند و تاکنون بیماری‎های واگیر مانند وبا گزارش نشده است.

حسینی بیان کرد: در خصوص قابل سکونت بودن واحدهای مسکونی سیل‎زده نگرانی وجود دارد چراکه با فروکش کردن آب احتمال نشست و تخریب منازل مسکونی وجود دارد.

معاون فرمانداری گمیشان اظهار کرد: از 24 فروردین‎ماه جاری تمامی مدارش گمیشان دایر است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سیلاب به سایت پرورش میگو گمیشان و کانال‎های آن هیچ آسیبی وارد نکرده است، گفت: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بخش کشاورزی سیل مسکن هواشناسی گمیشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته براساس تکلیف شورای شهر تهران برای شهرداری حدود ۵۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد.

وی افزود: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن با همکاری نهادها صورت گرفته و این اقدام با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

هدایت با اشاره به اینکه عقب ماندگی در حوزه مسکن داریم گفت: تهیه مسکن استطاعت پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امسال مد نظر قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد. همچنین به طور کلی ۷۳ طرح در ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098153 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • (ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی