Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف مصطفی لطیف کوچکترین حافظ کل قرآن در مسابقات بین المللی قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنده سیف مصطفی لطیف از کشور عراق و استان بصره در این دوره از مسابقات حضور دارم و در بخش حفظ کل دانش آموزی شرکت کرده‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۳ سال دارد، درخصوص روند حفظ قرآن کریم خود گفت: به برکت قرآن کریم از سن هشت سالگی حفظ این کتاب آسمانی را شروع کردم و در ۹ سالگی با راهنمایی استادم موفق به حفظ کل قرآن شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حافظ قرآن کریم درباره همراهی استاد و خانواده‌اش بیان کرد: از همان کودکی یعنی سن ۸ سالگی در کنار استاد صباح جاسم از اساتید برجسته بصره آموزش دیدم. البته اگر امروز در این مسابقات حضور دارم، به خاطر تشویق‌ها و همراهی خوب خانواده‌ام است.

لطیف با اشاره به اینکه تا امروز در هیچ یک از مسابقات بین المللی شرکت نکرده بود، یادآور شد: پس از اینکه موفق به حفظ قرآن شدم، جشن حفظ قرآنم را در پاکستان و با دیگر دانش آموزان قرآنی عراق و پاکستان برگزار کردم.

وی افزود: این اولین بار است که در یک مسابقه بین المللی شرکت می‌کنم؛ اولین بار هم هست که به ایران می‌آیم و این اتفاق خیلی خوبی است.

کوچکترین شرکت کننده مسابقات بین المللی قرآن کریم، با اشاره به سطح برگزاری متسابقین و رقابت دیگر دانش آموزان قرآنی در این دوره از مسابقات، گفت: تمامی تلاوت‌ها چه در رشته حفظ و قرائت بسیار زیبا است. یکی از ویژگی‌های جالب این مسابقات تنوع بالای کشور‌های شرکت کننده و کسانی است که در این دوره حضور دارند. همگی از حیث تجوید، صوت و حُسن حفظ در سطح بالایی قرار دارند و این برای من نکته آموزنده و خوبی است.

لطیف ضمن یادآوری اینکه از کشور عراق در مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور دارد، درباره احساس خود نسبت به ایران تصریح کرد: ایران کشوری دوست و همسایه با عراق است. من از اولین لحظه‌ای که وارد ایران شدم، حس خیلی خوب و شیرینی نسبت به این کشور و مردمانش دارم. چراکه تا امروز برخورد بسیار نیکو از ملت ایران دیدم. البته فضای مسابقات هم خیلی خوب و دوست داشتنی است و آرامش خیلی خوبی را برای ما فراهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی