Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:04:53 GMT

اجرای طرح توسعه باغات در ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۹۰۴

اجرای طرح توسعه باغات در ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اسماعیلی روز شنبه در جلسه هم اندیشی اجرای طرح توسعه باغ‌های دیم و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار که با حضور معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، نماینده امور اراضی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده که این طرح در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور تا سال ۱۴۰۰ اجرا شود که سهم استان قزوین ۴۳۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم ۵۰ درصدی برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی ملی و دولتی در برش استان در نظرگرفته شده که مکلف به اجرای آن در استان هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته طرح اراضی شیبدار در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار کشاورزی استان اجرا شده است.

علی اکبری افزود: در همین راستا سهمیه ۴۳۰ هکتاری برای اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ تعین شده که با همکاری ادارات منابع طبیعی و امور اراضی و همچنین تهیه میزان بارش نزولات آسمانی توسط کمیته استانی عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه باید همه نقاط مستعد مناطق دیم با بارش بالای ۳۰۰ میلیمتر در سال با پتانسیل مناسب را به سازمان اعلام کنند.

طرح توسعه باغات دیم و آبی و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار از سال ۹۷ تاکنون ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار مستعد استان به زیر پوشش این طرح رفته است.

کد خبر 4588926

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید اسماعیلی جهاد کشاورزی قزوین اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران