Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مدير امور عشاير استان تهران گفت: بارندگي ها موجب سرسبزي مراتع مناطق قشلاقي (گرمسير) شده که اين امر، کوچ بهاره عشاير اين استان را به تاخير انداخت.

هاتف مميزي روز شنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا اعلام کرد: کوچ بهاره عشاير استان تهران همه ساله از نيمه دوم فروردين ماه آغاز مي شد که بارندگي هاي 6 ماه دوم سال گذشته و فروردين ماه امسال باعث افزايش پوشش گياهي در مراتع قشلاقي (گرمسير) استان تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: هم اکنون فرصت خوبي براي استفاده از چراگاه هاي مناطق قشلاقي استان تهران است که پس از سال ها عشاير استان مي توانند همچنان در مراتع قشلاقي براي تعليف دام خود استفاده کنند.
مدير امور عشاير استان تهران با بيان اينکه ارزيابي از مراتع قشلاقي در دستور کار قرار دارد و گفت: به نظر مي رسد با اين وضعيت مناسب کوچ بهاره عشاير استان تهران به مناطق سردسير از نيمه ارديبهشت ماه آغاز شود.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعيت در مناطق گرمسير استان تهران مناسب است و پس از سال ها تالاب بندعليخان شهرستان ورامين که محل حضور عشاير در اين مناطق است آبگيري شد.
مميزي تاکيد کرد: کوچ بهاره عشاير استان تهران از مناطق گرمسير شهرستان هاي ورامين، پاکدشت، ري، ملارد و شهريار آغاز و پس از رفتن به مسيرهاي ميانبند در اواخر خردادماه در مناطق سردسير استان شامل شهرستان هاي فيروزکوه، شميرانات و دماوند به مدت 100 روز در سياه چادرهاي عشايري مستقر خواهند شد.
استان تهران حدود 3 هزار خانوار عشايري دارد که اين جامعه توليد کننده در سال گذشته بيش از 67 هزار تن محصول توليد و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
تهرام/7243//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم