Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:39:56 GMT

ایران و ترکیه در بالاترین سطح همکاری قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۶۰۱۵

ایران و ترکیه در بالاترین سطح همکاری قرار دارند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران و ترکیه در حال حاضر در بالاترین سطح همکاری قرار دارند و آذربایجان غربی نیز در صدد افزایش مبادلات در همه زمینه هاست.

«محمدمهدی شهریاری» روز شنبه در دیدار با سفیر ترکیه در ایران که در محل استانداری آذربایجان غربی انجام شد، افزود: توسعه مبادلات اقتصادی، مراودات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زمره اهداف 2 کشور است و این استان مرزی نیز همه توان خود را در این خصوص به کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 2 کشور قرن ها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته اند، اظهار داشت: آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و افزایش همکاری های مرزی و رفع مشکلات می‌تواند در توسعه مبادلات و رسیدن به اهداف اقتصادی 2 کشور موثر باشد.
وی با یادآوری سفر اخیر وزیر کشور به قونیه و ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی این شهر با خوی بیان کرد: امیدواریم این امر که در افزایش روابط فرهنگی 2 کشور با تکیه بر ظرفیت «مولانا» و «شمس» اثر زیادی دارد، در آینده نزدیک تحقق یابد.
سفیر ترکیه در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از همکاری تنگاتنگ استانداری آذربایجان غربی با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه، گفت: این سرکنسولگری جزء قدیمی ترین نمایندگی های ترکیه به شمار می رود و قدمتش به بیش از 150 سال می رسد.
دریا اورس (Derya Örs) افزود: قرن‌هاست که 2 ملت با مسالمت در کنار هم زندگی می کنند و این رابطه می‌تواند الگوی بسیاری از ملت ها باشد.
وی تأکید کرد: ما خواهان ارتقای روز افزون مراودات اقتصادی با ایران هستیم و همه تلاش خود را در این راستا به کار می گیریم.
به گزارش ایرنا، در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود از سوی استاندار آذربایجان غربی به سفیر ترکیه در ایران اهدا شد؛ دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از مرز سرو دیگر برنامه های سفر سفیر ترکیه در ایران به ارومیه است.
2093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روابط ايران و تركيه سفير تركيه در ايران استاندار آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است