Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@21:30:27 GMT

افزایش و تقویت تشکلات کارگری منجر به رونق تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۸۴۹۶

افزایش و تقویت تشکلات کارگری منجر به رونق تولید می شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: تشکلات کارگری بسیاری از موانع و مشکلات کارگری و کارفرمایی برطرف و این امر موجب رونق تولید، افزایش بهره وری خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد حسین ریاحی با تاکید بر اهمیت نقش کارگران و کارفرمایان در جامعه گفت: باید یک حس تعهد کاری در بین این دو قشر تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه سخنان خود گفت: دغدغه های کارگر، دغدغه های کارفرما هم به حساب می آید و شرایطی که در جامعه فعلی ما حاکم است به تمامی مردم برمی گردد.خوشبختانه همکاری خوبی را از تمامی تشکلات کارگری شاهد هستیم و کارگران نیز دغدغه دولت و کارفرما را می دانند.

وی نقش تشکلات کارگری در پیگیری مشکلات کارگران را انکارناپذیر دانست و افزود : با تشکیل این تشکل‌ها بسیاری از موانع و مشکلات کارگری و کارفرمایی برطرف و این امر موجب رونق تولید، افزایش بهره وری، بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی، حفظ و موجودیت کارگاه ها و امنیت شغلی کارگران می‌شود.

ریاحی با اشاره به اینکه ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در سال‌های اخیر علاوه بر رشد کمی از رشد کیفی مطلوبی نیز برخوردار بودند، اظهار داشت: بر همین اساس همه ساله دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله قانون کار و قانون تشکلات کارگری و کارفرمایی ویژه این تشکل‌ها برگزار می‎شود که برگزاری این دوره‌های آموزشی، علاوه بر ایجاد بسترهای لازم به ‌منظور آشنایی تشکل‌های کارگری با قوانین کار، موجب ارتقا سطح آگاهی کاری و اجتماعی آنها نیز می‎گردد.

وی نیز با اشاره به استفاده از نیروهای متخصص و کاردان با روش های اصولی، علمی و منطقی ادامه داد: هدف از تشکیل تعاونی ها جلب ظرفیت‌ها و توانایی های موجود در جامعه است تا افراد و متقاضیان در کنار یکدیگر بتوانند با ایجاد فرصت های شغلی به چرخه تولید کسب و کار و اشتغال‌زایی کمک کنند.

ریاحی با تاکید بر لزوم توانمند کردن مدیریت تعاونی ها و نیروی انسانی در بخش تعاون استان افزود: یکی از اهداف تعاونی ها تامین نیاز مشتری است لذا نیروی انسانی شاغل در این تشکل ها باید متناسب با نیاز مشتری فعالیت کنند و بازار خود را بر اساس سلیقه مشتری رونق بخشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران