Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نبیل در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که روز شنبه در استانداری برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، گزارشی از روند پرداخت تسهیلات بهین یاب در رونق تولید و مصوبات کارگروه سال ۹۷ ارائه کرد.

نبیل بیان کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۹۹ جلسه کارگروه تسهیل و همچنین در سال گذشته تعداد ۳۳ جلسه اصلی برگزار شد و تاکنون ۷۲۴ فقره در خواست تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت در استان قزوین ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۱۹ فقره تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۲۹۹ میلیارد تومان در سال ۹۷ در استان قزوین پرداخت شده است.

دبیر ستاد تسهیل استان قزوین همچنین از ثبت نام ۲۸۳ فقره در سامانه بازسازی و نوسازی خبر داد و گفت: در استان قزوین سال گذشته تعداد ۲۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

لشگری معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان قزوین هم در این جلسه گفت: در سال گذشته سهم استان قزوین از تسهیلات رونق تولید ۱,۳۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار بانک‌های دولتی و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

کد خبر 4589442

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگروه تسهیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

یر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقیقی است و نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

به گزارش ایسنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، درباره جزییات بیشتر این خبر اظهار کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

به گفته وی، این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

مظفری با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

روش دریافت وام های کسب و کار

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند.

پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد.

اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود