Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@05:43:44 GMT

زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان سیل‌ زده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۲۱۵۷

زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان سیل‌ زده

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی چگونگی نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان مناطق سیل زده را تشریح کرد.

 

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان مدارس مناق سیل زده که بسیاری از استان‌های کشور را درگیر کرده است، اظهار کرد: برای برگزاری امتحانات پایان سال در این مناطق چند پیشنهاد به دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش داده شده است و مقرر شد تا در کمیسیون‌های مربوطه این پشنهادات بررسی و تصویب شود تا در اسرع وقت برای اجرا به استان‌های سیل‌زده ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: بر اساس پیشنهادات ارائه شده دانش آموزان پایه دوازدهم علاوه بر امتحانات خرداد و شهریور یک نوبت دیگر در (تیر ماه یا مرداد ماه) در امتحانات شرکت می‌کنند تا دانش آموزانی که به دلیل آبگرفتگی منازل و مدارس فرصت آماده شدن برای شرکت در امتحانات خرداد ماه را از دست دادند بر اساس تمایل و آمادگی خود در هر یک از نوبت‌های ( خرداد، تیر و شهریور) شرکت کنند و با مجوز شورای عالی آموزش و پرورش نمرات نوبت‌های تیر و شهریور در کارنامه و دفاتر امتحانات در ستون خرداد درج و قبولی خرداد برای این گروه از دانش‌آموزان لحاظ شود.

 

چگونگی اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکوری

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تصریح کرد: برای اعمال سوابق تحصیلی این گروه از دانش‌آموزان در نتایج کنکور سراسری با سازمان سنجش مذاکرات و مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

 

ساکی با اشاره به ایجاد فرصت برای شرکت سایر دانش آموزان در امتحانات پایان سال بیان کرد: امتحانات پایه های دوره‌های تحصیلی به ستاد امتحانات ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌های سیل‌زده اختیار داده شده است تا بنا بر مقتضیات مناطق، امتحانات پایان سال از اول خرداد ۹۸ تا پایان تیر ۹۸ برگزار شود.

 

او گفت: فرصت تشکیل کلاس‌های جبرانی و آمادگی بهتر برای امتحانات پایانی نوبت دوم دانش آموزان هم فراهم می‌شود همچنین با مجوز شورای عالی نمرات آنها در کارنامه و دفاتر امتحانات در ستون خردادماه درج خواهد شد و برای دانش آموزان قبولی خرداد منظور می‌شود.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون امتحانات دانش آموزان جام نیوز سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی‌آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود 60 نفر از داوطلبان علی‌رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند، اما موفق نشدند، افزود: تا ظرف سه هفته آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان أخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم. 

پورعباس افزود: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش آموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی