Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@04:43:43 GMT

رونق اقبال مردمی؛ شاید اگر تبلیغات بیشتری می‌شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۲۴۸۰

رونق اقبال مردمی؛ شاید اگر تبلیغات بیشتری می‌شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران همانند سال‌های قبل در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است که البته در مقایسه با سال‌های قبل به دلایل مختلف ایام و ساعات اجرای این رویداد بزرگ قرآنی در کشور کاهش پیدا کرده است. آنچه امسال بیشتر از قبل مورد توجه اصحاب رسانه و اهالی خبر واقع شد؛ غیبت مسئولین و چهره‌ها در حین برپایی این رخداد ارزشمند اسلامی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبود مسئولین در مراسم افتتاحیه توجیه مناسبی است برای این گزاره که اساساً برنامه‌های قرآنی در کشور همواره مورد بی‌مهری مدیران و مسئولان دولتی بوده و نمونه بارز این مدعی کاهش بودجه اختصاصی به فعالیت‌های قرآنی و وعده‌های پوشالی متعدد در پرداخت به موقع همان مقدار تعیین شده است.

اما اقبال کم مردم به حضور در چنین برنامه‌هایی نیز بیشتر به‌ ضعف در تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب برمی‌گردد. در این میان صدا و سیما بیشترین سهم را می‌توانست داشته باشد که شاید هزینه‌ بالای تبلیغات در رسانه ملی به مذاق دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات خوش نیامده باشد. اما باید اذعان کرد صرف این هزینه کمک شایانی را به حضور پر رنگ جامعه قرآن‌دوست در صحن مسابقات می‌کرد چنانچه شاهدیم نمایشگاه بین‌المللی کتاب علی‌رغم تغییر مکان برپایی، دچار این بی‌رونقی در بازدید و مراجعه نمی‌شود چراکه برای دعوت مردم در چنین نمایشگاهی از روزها قبل به‌طور مداوم در رسانه‌ ملی، تبلیغات شهری و نیز فضای مجازی اطلاع‌رسانی وسیعی صورت می‌گیرد. گرچه شبکه قرآن با پخش مستقیم این مسابقات برنامه خوبی را در اطلاع‌رسانی تقدیم بینندگان می‌کند اما مخاطبان این شبکه همواره قشر قرآنی جامعه هستند و عموم مردم حتی از پخش زنده مسابقات نیز بی‌خبرند.


البته می‌توان نحوه عملکرد جامعه قرآنی و بعضی از فعالان این عرصه را در کاهش استقبال مردمی هم مؤثر دانست، مراد هم‌خوانی نداشتن ادعا با کارکرد مدیران قرآنی است که در روایات و آیات هم تأکید شده اگر شخصی مردم را ارشاد به انجام عملی کند که خود آن را انجام نمی‌دهد و یا توصیه به ترک کند و خود عامل بدان باشد؛ حرف او همانند قطره باران به روی سنگ است که اثری در آن ایجاد نخواهد کرد.
در پایان با رعایت اخلاق نقد و عدالت در بیان نقاط ضعف و قوت یک رویداد، باید اذعان کرد برپایی بخش نمایشگاهی در حاشیه این رقابت‌ها یکی از نقاط قوت مسابقات بین‌المللی قرآن بوده که امسال تغییر در شکل غرفه‌های نمایشگاهی و آرایش منظم این مکان بازدیدکنندگان را به خود سوق داده و بر غنای محتوایی این رویداد مهم قرآنی کشور افزوده است.

محمد ایمانی‌مهر

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مسابقات بین المللی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ایران مصلی ایکنا صداوسیما نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد

با گذشت چهل روز از آغاز سال ۱۴۰۳، فروش فیلم‌های سینمایی در اکران‌های مردمی (سیار) از یک میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با گذشت چهل روز از آغاز سال ۱۴۰۳، فروش فیلم‌های سینمایی در اکران‌های مردمی (سیار) از یک میلیارد تومان گذشت؛ بر این اساس سه فیلم «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان» و «آسمان غرب» که همزمان با سینماها، وارد اکران‌های مردمی (سیار) شدند، تاکنون بیش از ۵۰ هزار مخاطب در ۵۷۰ سانس اکران به خود دیده‌اند.

از این میان ۲۵۸۷۳ مخاطب در ۳۱۳ سانس اکران‌های مردمی عمار را برای تماشای فیلم‌ها انتخاب کرده‌اند و ۲۵۶۸۱ نفر در ۲۵۷ سانس از طریق اکران‌های سیار بهمن سبز به تماشای فیلم نشسته‌اند.

فروش این سه فیلم از طریق اکران‌های عمار ۵۳۳ میلیون تومان و اکران‌های بهمن سبز ۵۷۵ میلیون تومان بوده است.

اکران مردمی فیلم‌های آپاراتچی، ایلیا جستجوی قهرمان و آسمان غرب همچنان پررونق است؛ فعالان فرهنگی می‌توانند جهت اکران فیلم مدنظر خود در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ادارات، سالن‌های فرهنگی و … به نشانی اینترنتی Ekranmardomi.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۰۶۰ تماس بگیرند.

کد خبر 749962

دیگر خبرها

  • واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»
  • تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی