Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون اول رييس جمهوري گفت: همه دستگاه هاي کشور موظفند با برآورد دقيق خسارات ناشي از سيل، برنامه هاي شفاف و زمان بندي شده خود را جبران خسارات و نيز اصلاح و بازسازي واحدهاي آسيب ديده در مناطق سيل زده را تا سه شنبه همين هفته نهايي و ارائه کنند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، «اسحاق جهانگيري» امروز- شنبه- در جلسه نحوه تامين مالي جبران خسارت هاي ناشي از سيل در استان هاي سيل زده، اظهار داشت: اولويت اصلي دولت از ابتداي شروع بحران سيل، حفظ جان مردم بوده و در اين مسير از تمام ظرفيت ها و توانمندي ها به منظور کاهش خسارات جاني و مالي استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رييس جمهوري با اشاره به نامه اخير مقام معظم رهبري درخواست رييس جمهور براي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي براي جبران خسارات سيل و بازسازي مناطق سيل زده و تاکيد ايشان بر ضرورت استفاده حداکثري از تمامي ظرفيت هاي قانوني، مالي و بودجه اي کشور در اين زمينه گفت: مقام معظم رهبري که از ابتداي وقوع بحران سيل دغدغه کمک رساني و امداد به مردم سيل زده را داشته اند، تاکيد کرده اند که اولويت دولت در وهله نخست بايد استفاده حداکثري از تمامي ظرفيت هاي قانوني، مالي و بودجه اي کشور براي جبران خسارات سيل باشد و در صورت ضرورت با برداشت از صندوق توسعه ملي نيز موافقت کرده اند.
جهانگيري تاکيد کرد: همه دستگاه ها و نهادهايي که در امر کمک رساني و امداد پاي کار بوده اند، بايد همچنان با حضور مستمر و تلاش بي وقفه و همه جانبه، تمام همت و عزم خود را براي ياري رساندن به مردم و جبران خسارات و بازسازي مناطق سيل زده بکار گيرند.
معاون اول رييس جمهوري با قدرداني از حضور شبانه روزي مردم، دستگاه ها و نهادهاي عمومي و نيروهاي مسلح براي مقابله با بحران سيل تصريح کرد: اگر سيل پيامدهاي تلخي به همراه داشت اما در کنار اين تلخي ها و سختي ها، همدلي، انسجام و وحدت مردم و دستگاه ها را به نمايش گذاشت و پيام خوبي از اتحاد ملت ايران در برابر مشکلات به دنيا مخابره کرد.
جهانگيري با اشاره به انتصاب وزير کشور بعنوان فرماندهي واحد ستاد مديريت بحران سيل از سوي رييس جمهوري گفت: همه دستگاه هاي کشور موظفند با برآورد دقيق خسارات ناشي از سيل، برنامه هاي شفاف و زمان بندي شده خود را در زمينه نحوه جبران خسارات و نيز اصلاح و بازسازي واحدهاي مسکوني، زيرساخت ها و احياي بخش هاي مختلف اقتصادي به ويژه بخش کشاورزي در مناطق سيل زده که به تاييد ستاد مديريت بحران سيل رسيده باشد، تا سه شنبه همين هفته نهايي و ارائه کنند.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه بيشترين خسارات به بخش کشاورزي وارد شده است، وزارت جهاد کشاورزي هر چه سريعتر ضمن برآورد دقيق خسارات سيل به اين بخش، برنامه مدون و زمان بندي شده اي براي جبران خسارات کشاورزان مناطق سيل زده تدوين و به ستاد مديريت بحران سيل ارائه کند.
معاون اول رييس جمهوري ببا اشاره به تجربه موفق بنياد مسکن انقلاب اسلامي در بازسازي واحدهاي مسکوني مناطق زلزله زده و سيل زده کشور، تصريح کرد: بنياد مسکن انقلاب اسلامي هم با توجه به خسارات زيادي که به واحدهاي مسکوني برخي از شهرها و روستاها در مناطق سيل زده وارد شده است، در اسرع وقت برنامه زمان بندي شده خود را براي نحوه بازسازي واحدهاي مسکوني مردم در مناطق سيل زده به ستاد مديريت بحران سيل به رياست وزير کشور ارائه کند.
در اين جلسه که وزراي نيرو، جهاد کشاورزي و راه و شهرسازي، رييس سازمان مديرت بحران و رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و نيز معاونين و مديران دستگاه هاي مختلف حضور داشتند، تصميم گرفته شد سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانک مرکزي با محوريت سازمان برنامه و بودجه ضمن شناسايي تمامي ظرفيت هاي قانوني، مالي و بودجه اي کشور، راهکارهاي لازم براي تامين مالي جبران خسارات و بازسازي مناطق سيل زده را تا سه شنبه همين هفته ارائه کنند.
همچنين همه دستگاه هاي اجرايي موظف شدند ضمن تدوين و ارائه برنامه زمانبندي براي جبران خسارات و بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل، گزارش برآورد دقيق و شفاف از ميزان خسارات وارده به مناطق سيل زده را که به تاييد ستاد مديريت بحران سيل رسيده باشد، حداکثر تا روز سه شنبه همين هفته تهيه و ارائه کنند.
سيام*3061*2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرگز سیستان وبلوچستان، سیل اخیرجنوب استان باعث بوجود آمدن خسارت‌های زیاد به زیر ساخت‌های جاده‌ای شده که بخش‌عمده این خسارت‌ها متعلق به جاده‌های روستایی است.
 در سیل اخیر به زیر ساخت‌های جاده‌ای خسارت‌ها زیادی وارد شده است که بخش‌عمده این خسارت‌ها متعلق به جاده‌های روستایی است.
جدگال رئیس شورای روستای عثمان بازارِ پیرسهراب گفت:در این سیل پل‌های آسیب دیده و جاده‌هایی که از کناره‌ها تخریب شده اند، در بسیاری از روستا‌های بخش پیرسهراب، هنوز بازسازی نشده اند و دست نخورده باقی مانده اند که تردد را برای مردم در این جاده‌ها را سخت کرده است.
وی افزود:نبود شانه خاکی و علایم راهنمایی و رانندگی در دو طرف این جاده‌های روستایی، شرایط رانندگی کردن در شب برای رانندگان پر خطر و‌دشوار کرده است.
سلامی مدیر اداره راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چابهار گفت: سیل اخیر در شهرستان چابهار به زیرساخت‌های جاده‌ای چابهار حدود ۳۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که بخش عمده این خسارت‌های متعلق به جاده‌های فرعی و روستایی است.
مدیر اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای چابهار افزود: دلیل اصلی این خسارت‌هایی که در زمان سیلاب به زیرساخت‌های جاده وارد میشود، نبود ابنیه فنی و‌زیرساخت مناسب، در برخی ازمحور‌های فرعی و روستایی، است که باعث مسدود شدن راهها میشود.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌ها به کرمانشاه ناچیز بوده است
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است