Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@02:34:45 GMT

تشکیل دولت مدنی در سودان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۴۸۱۵

عبدالفتاح البرهان، رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان گفت: مدت دوره انتقالی حداکثر دو سال خواهد بود و در این مدت ساختار نهاد‌های مختلف کشور تغییر خواهد کرد. دولت مدنی با مشورت گروه‌های سیاسی تشکیل خواهد شد. از شهروندان می‌خواهیم تا برای بازگشت به اوضاع طبیعی در کشور همکاری کنند.

البرهان افزود: پایان حالت فوق العاده و حکومت نظامی را اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه افرادی که بر اساس اعلام حالت فوق العاده بازداشت شده بودند، آزاد می‌شوند. بر حاکمیت قانون و استقلال دادگاه قانون اساسی و تامین امنیت تاکید داریم.

او خاطرنشان کرد: همه مفسدان و عاملان قتل بیگناهان را تحت پیگرد قرار خواهیم داد. از شهروندان می‌خواهیم تا برای بازگشت به اوضاع طبیعی در کشور همکاری کنند.

البرهان همچنین وعده داد کسانی که تظاهرکنندگان را کشته اند، محاکمه شوند.

او در ادامه افزود: از همه می‌خواهیم تا به زندگی عادی بازگردند. ماموریت ما ایجاد فضای مناسب برای انتقال سیاسی است. همه احزاب وابسته به دولت منحل خواهند شد. در سراسر سودان آتش بس اعلام می‌کنیم. نظام سابق را ریشه کن خواهیم کرد. از سودانی‌ها می‌خواهم تا برای تکمیل شعار‌های انقلاب با یکدیگر همکاری کنند. شورای نظامی مسئول حفظ امنیت است. از همه طرف‌های سودانی برای گفتگو دعوت می‌کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون استقلال قانون اساسی تامین امنیت قتل دولت سودان انقلاب استقلال دولت سودان قانون اساسی قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روز‌های سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

به گزارش مهر، همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت‌تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه