Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام از برگزاری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بیش از ۸۰۰ ساعت جلسات متعدد در مشهد و تهران قم برای برگزاری هر چه بهتر این همایش برگزار شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: پنجمین پیش نشست همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» با عنوان «علم دینی؛ امکان‌ها و چالش‌ها» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی (عج) این پژوهشگاه در قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ابراهیم علیپور» در این نشست با بیان اینکه مبحث علم دینی از مباحث مهم در چند دهه گذشته بوده است، گفت: این بحث برای تعیین ظرفیت دین در عرصه دانش و رفع محدودیت‌های آن مطرح شده و دفتر تبلیغات اسلامی نیز حدود دو سال است که روی این بحث متمرکز شده است.

 

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دفتر تبلیغات اسلامی و قطب بنیادهای نظری که یکی از میزهای آن مختص آموزش و پرورش است، بنا شد با همکاری این وزارت مبحث عظیمی در حوزه علم اسلامی و کاربست آن در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت انجام شود که پیش نشست‌هایی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده است.

 

این پژوهشگر  با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده ششمین و آخرین پیش نشست این همایش با حضور حجت الاسلام حمید پارسانیا و علیرضا شجاعی زند در دانشگاه تهران برگزار می شود، ابراز  کرد: همه پیش نشست‌هایی که برای این همایش برگزار شده همگی با حضور پژوهشگران برجسته عرصه فلسفه و کلام بوده و نشست‌ها نیز به صورت یک طرفه نیست بلکه همه حاضران می‌توانند در مباحث مشارکت داشته باشند.

 

وی گفت: آثار متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده و در روز ۵ اردیبهشت ماه نیز اصل همایش با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه در عرصه فلسفه در قم برگزار و ۱۲ اثر نیز در این روز رونمایی می‌شود.

 

علیپور با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده فلسفه و کلام در عرصه مبانی علم خاطرنشان کرد: از دو سال پیش مطالعاتی در پژوهشکده فلسفه و کلام در مورد الحاد مدرن انجام شده و بیش از ۸۰۰ ساعت جلسات متعدد در مشهد و تهران قم برگزار شده است.

 

وی یادآور شد: از سال گذشته که کار شروع شد، نزدیک به ۱۰۰ کتاب که موجب القای مباحث الحادی در دین می‌شود، شناسایی شد و در ادامه از بین این تعداد، ۳۰ مورد در اولویت قرار گرفتند و تا الان نیز شش کتاب ترجمه شده است.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران سیل مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه نماز جمعه خبرگزاری سیل خوزستان نظریه علم اسلامی آموزش و پرورش علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از سفیران معروف

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بیان اینکه معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد، گفت: این جایگاه مربوط به اولیاء الهی است زیرا آنها انسان ها را از ظلمات به نور هدایت می کنند.

آیت اله حسینی افزود: مهمترین کار معلم در مکتب اسلام علاوه بر علم و دانایی تبیین حقیقت برای دانش آموزان است.

هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در وضعیت امروزی که رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است معلمان مانند افسران جهاد تبیین در جامعه ما فعالیت می کنند.

جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: در دورانی که دشمن برای انحراف اذهان آموزش و پرورش تلاش می کند قطعا وظیفه ما معلمان این است که سخن نو بگوییم.

وی افزود: امیدواریم رسالت خودمان را طوری انجام دهیم که بتوانیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • برپایی همایش واقع‌گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالش‌های پیش‌رو
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند