Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@00:07:44 GMT

طول حفاری تونل خط دو مترو به ۵۰ متر رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۳۴۵

طول حفاری تونل خط دو مترو به ۵۰ متر رسید

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: با فعالیت شبانه‌روزی در حفاری تونل خط دو قطار شهری اصفهان، طول حفاری تونل به ۵۰ متر رسید.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملیات اجرایی حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطار شهری اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت عمرانی حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان از ایستگاه شفت TBM دارک واقع در شهرک امام حسین(ع) اصفهان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفاری تونل مکانیزه خط دو قطار شهری اصفهان اسفندماه سال گذشته با حضور مسئولان استان آغاز شد و در حال حاضر تی بی ام، بیش از ۵۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده است.

مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در پروژه ساخت سگمنت و حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و تلاش ما فراهم کردن زمینه افزایش حفاری‌ با پایان مراحل تست گرم است.

وی گفت: همچنین عملیات عمرانی ایستگاه‌های زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله با سرعت و جدیت بیشتری در سال جدید ادامه پیدا می‌کند و در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰۰ نفر در این پروژه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

واعظی‌فر گفت: خوشبختانه گشایش‌های خوبی در بحث مالی این خط صورت گرفته و امیدواریم که در سال جدید، ایستگاه‌های بعدی خط دوم پس از تملک محل ایستگاه‌ها، با سرعت بیشتری به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی در خصوص ویژگی‌های اصلی تونل‌های مکانیزه، گفت: استفاده از TBM و ساخت تونل‌های مکانیزه در زمان حرکت و ساخت تونل زیر زمین، مشکل قطع‌کردن درختان و جابه‌جایی تأسیسات را کاهش می‌دهد چراکه در زیر شهر حرکت می‌کنیم، علاوه بر این ایستگاه‌های خط دو قطار شهری عمق بیشتری دارند و خود ایستگاه‌ها را نیز از زیر زمین اجرا می‌کنیم تا ترافیکی کمتری ایجاد شود، لذا با وجود این مزیت‌ها، این روش هزینه و زمان بیشتری می‌برد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان قطارشهری اصفهان شهر شهرداری اصفهان مترو اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار

تین نیوز

با ایستگاه قطار متروکه بُن کوه نسل اول ایستگاه های راه آهن در ایران آشنا شوید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایستگاه قطار متروکه بن کوه، در پنج کیلومتری شمال گرمسار و از نسل اول ایستگاه های راه آهن در ایران است.

بناهای قدیمی، تجهیزات دیگ بخار و پایه های آبگیری لوکوموتیو که از دیدنی های آن بشمار می رود، بارها به عنوان لوکیشن فیلم و سریال های تاریخی استفاده شده و قابلیت تبدیل شدن به موزه صنعت حمل و نقل ریلی کشور را دارد.

حجم ویدیو: 15.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار