Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دانشگاه، معین استان های سیل زده لرستان و خوزستان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انتخاب شده است.

کمال حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بر اساس تقسیم بندی مدیریت بحران استان خوزستان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه غرب شهر اهواز تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تعدادی از مسوولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اصفهان برای ارزیابی وضعیت و ارائه خدمات به مناطق سیل زده اعزام شده اند، ادامه داد: رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان نیز به عنوان نماینده دانشگاه در آنجا مستقر شده است.
حیدری با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در اهواز با توجه به اعلام نیاز مسوولان این شهر صورت می گیرد، تصریح کرد: 20 تیم خدمات بهداشتی و درمانی در اصفهان آموزش های لازم را از قبل دیده اند و آماده ارائه هرگونه خدمات در اهواز هستند.
رییس مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: اهواز بیشتر با مشکل آب گرفتگی و ترکیب شدن آب با فاضلاب مواجه است به همین دلیل باید اقدام های لازم برای پیشگیری و آموزش وضعیت بهداشت محیط و بیماری های عفونی انجام شود.
حیدری همچنین با اشاره به کمک ها و خدماتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیران سلامت این استان به مناطق سیل زده لرستان ارائه شده است، گفت: به دستور وزارت بهداشت، ایجاد 17 خانه بهداشت در لرستان به مرکز بهداشت اصفهان واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه مقرر است این خانه های بهداشت با 34 کانکس و 17 سرویس بهداشتی ایجاد شود، افزود: بازدیدهای لازم برای ایجاد این خانه ها و استقرار در سکوهای مورد نظر در لرستان صورت گرفته است و به زودی کار اجرایی آنها آغاز می شود.
حیدری ادامه داد: اقلامی مانند سه هزار قوطی شیر خشک، چهار هزار و 500 واحد غذاهای کمکی برای نوزادان، هفت دستگاه موتور برق، 25 چشمه دستشویی و حمام، انواع مکمل های دارویی، 2 کامیون اقلام بهداشتی و یک کامیون خوراکی و آب معدنی از اصفهان به این استان ها ارسال شده است.
رییس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز پنج واحد مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و پنج دستگاه خودروی شاسی بلند از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خوزستان اعزام شد.
حیدری مدیریت و ساماندهی در توزیع کمک های مردمی برای یاری رساندن به مردم سیل زده را ضروری خواند و گفت: نیاز است مردم کمک های خود را به هر سازمان متناسب با نوع خدمات و وظایفی که به عهده دارند، تحویل دهند تا مدیریت آنها بهتر شود.
بارش شدید باران از روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال به جاری شدن سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب و بیشتر فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.
6022/ 3011

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان مناطق سيل زده خدمات بهداشتي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال