Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:16:28 GMT

زمان دقیق کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۷۴۵

زمان دقیق کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید علی پور گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها، عشایر پیش از زمان مشخص شده نباید به سمت مناطق سردسیری حرکت کنند.

وی ادامه داد ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ،کوچ عشایر استان تا تاریخ تعیین شده را ممنوع کرده است و تاکید کرده برای جلوگیری از تخریب مراتع با عشایری که زودتر از موعود کوچ کنند برخورد شده و در گلوگاه‌ها از عبور آن‌ها جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پور با بیان اینکه امور عشایر در صورت بروز مشکل برای عشایری که زودتر از زمان مشخص شده کوچ کنند هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد، ادامه داد: آبرسانی سیار و تامین ارزاق عمومی عشایر از جمله تمهیدات پیش بینی شده برای عشایر استان در در زمان کوچ است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از عشایر این استان خواست پیش از کوچ، دام‌های خود را واکسینه و از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات دوری کنند.

علی پور با اشاره به تلف شدن ۸۵۰ راس دام عشایر در سیلاب اخیر، عنوان کرد: مجموع خسارات وارد شده به عشایر استان 95 میلیارد ریال بوده که به سازمان مدیریت بحران استان ابلاغ شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود:۸۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری در کهگیلویه وبویراحمد براثر سیلاب اخیر مسدود شده که هم اینک در حال بازگشایی بوده و تا هفت روز آینده این راه‌ها بازگشایی می‌شوند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 22 هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سازمان هواشناسی سیل کهگیلویه و بویراحمد مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

رییس سازمان امور عشایر ایران، میزان خسارت بارندگی‌ و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال ‌جاری تا کنون را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز کرد: بیشترین خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی افزود: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر ۵۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری بیان کرد: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فارس/ تلف شدن 50 راس دام سبک بر اثر رعد و برق سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر