Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:35:54 GMT

بروجرد از امکانات و تجهیزات مقابله با بحران بی‌بهره است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۵۵۰

بروجرد از امکانات و تجهیزات مقابله با بحران بی‌بهره است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحیم رحیمی در شورای اداری شهرستان بروجرد با اشاره به سیل اخیر و خسارت‌های ناشی از آن در این شهر اظهار داشت: سیل اخیر در بروجرد بیشتر بر اثر مسدود شدن مسیل ها و عدم استاندارد سازی ساخت و سازها در بروجرد خساراتی به بار آورده است.

وی با ابراز گلایه از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در جریان وقوع سیلاب و کمبود تجهیزات لازم برای رفع مشکلات، ادامه داد: این شهر متعلق به همه مسئولان بوده و مسئولان نیز در مقابل حفظ جان و مال مردم متعهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بروجرد افزود: در سطح شهرستان کانال‌های آبی وجود دارد که بیست سال است لای روبی نشده‌اند، پل‌های غیر استانداردی ساخته شده که براثر بارش فراوان دچار خسارت شدید شده‌اند اما نمی‌توانیم به آنها نزدیک شویم چون بر اثر کوچک‌ترین فشار تخریب می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه هیچ‌گونه امکانات و تجهیزاتی در مدیریت بحران نداریم، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند که اگر اعتباری جذب می‌کنند آن را در راستای خرید تجهیزات به کار ببرند.

وی بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی بروجرد موظف هستند که تا ظهر دوشنبه خسارت‌های ناشی از سیل اخیر را برآورد و به فرمانداری بروجرد اعلام کنند.

فرماندار بروجرد با اشاره به جذب اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ادامه داد: بروجرد نسبت به دیگر شهرهای استان از بخش‌های کمتری برخوردار است به طوری که ۶۴ هزار نفر جمعیت را در قالب بخش مرکزی گنجانده‌ایم که از نظر توزیع اعتبارات به صرفه نیست.

رحیمی افزود: توزیع اعتبارات استانی بر حسب شاخص‌های موجود بروجرد عادلانه نیست و می‌طلبد این موضوع در سطح کلان استان پی گیری شود.

وی گفت: با توجه به اختصاص ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی به شهرستان بروجرد، دستگاه‌های اجرایی باید به معاونت برنامه ریزی فرمانداری بروجرد اعلام کنند که تا چه میزان از این اعتبارات به ارگان آنها تخصیص یافته و اگر این امر واقع نشده تا ظرف یک هفته فرصت دارند که میزان اعتبار تخصیص یافته را از معاونت برنامه ریزی فرمانداری بروجرد دریافت کنند.

فرماندار بروجرد یادآور شد: هیچ مدیر کلی اجازه ندارد اعتباراتی که در شهرستان بروجرد برای هر دستگاهی مشخص می‌شود را جابجا کند.

کد خبر 4590992

منبع: مهر

کلیدواژه: بروجرد فرمانداری بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در روستاهای انار


به گفته محسن صالحی فرماندار انار در پی بارش باران صبح امروز در ارتفاعات وروستا‌های جنوبی مسیر‌ها ورودخانه‌های فصلی پر آب شدند. 
وی گفت: باتوجه به اعلام وضعیت نارنجی توسط ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان با حضور میدانی در سرشاخه‌های رودخانه‌های فصلی حاشیه جنبی شهرستان اجرای اقدامات پیشگیرانه را پیگیری کردند.

اعضای ستاد بحران شهرستان انار در آماده باش کامل هستند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود