Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شرکت سیمان خمسه برگزار شد، با اشاره به اینکه سال قبل با تلاش صورت گرفته چند واحد غیرفعال مجددا به چرخه تولید بازگشتند، گفت: برای رونق تولید نباید فقط به واحد‌های بزرگ متکی بود، بلکه باید واحد‌های کوچک و متوسط نیز حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار کرد: توجه ویژه به واحد‌های صنعتی، تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای رونق تولید در استان و کشور ضروری دانست و افزود: موارد دیگری نیز همچون جلوگیری از ورود کالا‌هایی که مشابه آن در داخل استان و کشور تولید می‌شود، احصاء موانع تولید و هماهنگی و یکصدایی بین دستگاه‌های اجرایی از گام‌های مهم در تحقق رونق تولید است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی خرید در انجام پروژه‌های استانی باید محصولات تولیدی داخل استان باشد تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری در جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط که پیمانکار پروژه عمرانی دارند باید زمینه عملیاتی شدن این مهم را فراهم کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون برخی موارد به استانداران تفویض اختیار شده که انجام امور را بهتر و سریع‌تر کرده و یکی از این تفویض اختیارات این است که مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها به عنوان مصوبات ملی تلقی شده و لازم الاجرا است.

استاندار زنجان بابیان اینکه برخی اختیارات دیگر نیز در آینده نزدیک به استان‌ها تفویض خواهد شد که گشایش مطلوبی در امور می‌کند، ادامه داد: باید نهایت سعی و تلاش بر این باشد که از این اختیار به نفع بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار زنجان با تاکید بر چابک سازی مدیران و عملیاتی کردن برنامه‌ها گفت: اولین گام چابک سازی این است که از مدیران دستگاه‌ها خواسته ایم چند برنامه محوری را به عنوان نقشه راه در سال جاری، تدوین و ارائه دهند.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بر اساس این بخشنامه، واحد‌های تولیدی به هر اندازه‌ای که با پرداخت به حساب دستگاه‌های امدادی به سیل زدگان کمک کنند از درآمد مشمول مالیات سال جاری آن‌ها کسر می‌شود که این مهم باید به نحو مطلوب به واحد‌ها ابلاغ شود.

حقیقی با بیان اینکه تاکنون ۸ مرحله کمک‌های مردمی و دولتی به استان‌های سیل زده ارسال شده است اظهار داشت: موکب‌های اربعین استان زنجان در خوزستان مستقر شده و روزانه بیش از ۲۰ هزار غذا در ۳ وعده برای هموطنان تامین می‌کنند.

گفتنی است؛ استاندار زنجان پیش از این جلسه به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق)، شرکت توسعه صنایع روی خاورمیانه، گروه صنعتی معدنی زرین و شرکت سیمان خمسه بازدید کرده تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شرکت‌ها قرار گیرد.

امسال پیگیری امور در استان زنجان با تکمیل تیم مدیریت و روی کار آمدن معاون جدید سیاسی استانداری بیشتر شده و این امر با پیوستن معاون چهارم نیز سرعت بیشتری خواهد یافت، مجوز حضور و فعالیت معاون چهارم دریافت شده است.

انتهای پیام /ک


موکب‌های اربعین استان زنجان در خوزستان روزانه بیش از ۲۰ هزار غذا در ۳ وعده برای هموطنان تامین می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری