Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بیان داشتند: مسابقات بین‌المللی قرآن معنایش اجتماع جمعی از برادران مسلمان از نقاط مختلف دنیا بر گرد قرآن و محور قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز در دیدار  اساتید،قاریان و حافظان برترِ شرکت‌کننده در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بیاناتی را ایراد فرمودند:

محورهای بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار به شرح زیر است:

مسابقات بین‌المللی قرآن معنایش اجتماع جمعی از برادران مسلمان از نقاط مختلف دنیا بر گرد قرآن و محور قرآن است؛ این را باید قدر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دست اندرکاران این رویداد مطبوع و شیرین تشکر می کنم.

مهم است که قدر قرآن را بدانیم. قرآن فقط برای تلاوت کردن نیست، تلاوت قرآن مقدمه فهم قرآن و بدست آوردن معرفت قرآنی است.  اگر تلاوت، تلاوت درست و بجایی باشد دو فایده مهم را باید به ما بدهد یکی اینکه روح معنوی ما را تعمیق کند و دوم اینکه به فکر و اندیشه خودمان مدد برسانیم و آنها را از معرفت قرآنی تغذیه کنیم؛ قرآن هم در دل و هم در ذهن ما اثر می گذارد.

تکمیل می‌شود

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مسابقات قرآن ولی امر مسلمین جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح دوشنبه در سالن شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر برجسته قرآن کریم و در قالب طرح ملی مفاخر قرآنی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جهان بشریت رفته رفته به مسیری پیش می رود که تشنه قرآن می شود و با گذشت زمان بشریت بیشتر به آشنایی با قرآن و لزوم بهره مندی از آن پی می برد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل ادامه داد: هرچند که در جهان معاصر افرادی هستند که چهره های قرآنی را مخدوش می کنند و دفاع نادرست از دین انجام می دهند که مهمترین مانع برای روی آوردن به قرآن و دین اسلام است اما اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک کرده و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

رسولی با بیان اینکه قرآن کتاب خداست و خدا خود این کتاب را حفظ و نگهداری می کند، افزود: قرآن کریم سطح دارد که همه بشریت از آن بهره مند هستند ولی لایه های عمقی قرآن و فهم قرآن را «الراسخون فی العلم» و کسانی که مطهر هستند و به طهارت و پاکی مشهور هستند می توانند درک کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان فعالیت های قرآنی و خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سبب ورود جهاددانشگاهی به حوزه قرآنی است، گفت: این برنامه فاخر به عنوان پنجره ورود به تکریم چهره های فرهنگی و اجتماعی در جهاددانشگاهی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اجرایی می شود و در آینده تلاش خواهد شد، آن را به شکل بهتری برگزار نمایی.

رسولی تصریح کرد: تقدیر از فعالان قرآنی در قالب طرح هماهنگ و سراسری تدارک دیده شده که هدف آن، تکریم و گرامیداشت شخصیت و مقام علمی فعالان حوزه قرآن می باشد، و در ادامه روند آن دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها نیز مشارکت پررنگی خواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک می کنند و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

پیشرفت تمدن بشری در قدرشناسی از بزرگان است

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اظهار کرد: ما به تجلیل از بزرگان نیازمندیم و مفاخر نیازی به تجلیل ندارند چرا که ملتی که قدر و ارزش بزرگان خود را نداند، پیشرفت نمی کند.

امیر رجبی ادامه داد: در بحث چاپ کتاب و مکتوب شدن جلسات تفسیر استاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام توان در خدمت این بزرگوار است و ما قول مساعد و حمایت لازم خود را اعلام می کنیم.

در زمان اضطراب و نگرانی 66 مرتبه «الله» بگویید

در این مراسم همچنین مفسر قرآن کریم نیز بیان کرد: ظاهر قرآن شگفت انگیز و باطن آن عمیق و ژرف است که انسان با کمی تعمق در آن به شگفتی ذات خلقت پی می برد.

حجت الاسلام شیخ جمال تعدیلی افزود: به همه مردم توصیه می کنم هر زمان در زندگی دچار اضطراب و نگرانی شدید 66 مرتبه فقط « الله» بگویید چرا که می فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». همچنین امام صادق(ع) فرمود هر زمان گرفتار شدید آیات 190 تا 194 سوره آل عمران را بخوانید و بعد دعا کنید، مطمئن باشید که دعایتان مستجاب می شود.

وی گفت: اهل بیت(ع) مطهر هستند و حقیقت اهل قرآن در نزد اهل بیت است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

کد خبر 6097880

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی