Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@07:49:01 GMT

رشد ۳۹ درصدی شکایات از وضعیت عرضه کالا و خدمات

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۵۰۱

رشد ۳۹ درصدی شکایات از وضعیت عرضه کالا و خدمات

سال گذشته در مجموع تعداد ۲۶۲ هزار و ۶۴۹ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اخذ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۷۲ هزار و ۲۷۹ فقره (۶۶ درصد) تلفنی، ۵۴ هزار و ۵۳۵ فقره (۲۱ درصد) حضوری و ۳۵ هزار و ۸۳۵ فقره (۱۳ درصد) کتبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۰۲ هزار و ۵۶۹ فقره (۳۹ درصد) متخلف و ۱۲۷ هزار و ۳۳۲ فقره (۴۹ درصد) غیر متخلف شناخته شده‌اند و ۳۲ هزار و ۷۴۸ فقره (۱۲ درصد) تحت بررسی هستند.

از مجموع شکایات دریافتی در سال ۹۷، میزان ۸۸ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۲ درصد به دلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.

همچنین بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۵۲ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۳۶ هزار و ۹۹۷ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات است.

بیشترین شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و خوار و بار فروشی بوده و بیشترین شکایت در حوزه خدمات از رستوران‌های غذاخوری، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ شهری گزارش شده است.

گزارشات دریافتی براساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران‌فروشی، تقلب و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.

همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده در سال ۹۷ که منجر به تخلف شده‌اند تعداد ۶۲۰۵ فقره (۶ درصد) از شکایات با برآورد ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۹۳ ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدمات كالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام کرد.

لقمانی فر اضافه کرد: علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است