Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-02@22:57:01 GMT

تحویل ۸۰۰ تن سیمان رایگان به سیلزدگان مازندرانی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۴۷۲

تحویل ۸۰۰ تن سیمان رایگان به سیلزدگان مازندرانی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت که تاکنون ۸۰۰ تن سیمان رایگان برای ساخت و مرمت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار سیلزدگان استان قرار گرفت.

 

محمد خانی نوذری افزود : بر اساس برنامه ریزی برای مرمت هر واحد مسکونی مطابق با میزان خسارت تا سقف یک تن و برای واحدهای مسکونی تخریبی نیز هشت تن سیمان رایگان به سیلزدگان تحویل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که بر اساس توافق اولیه با بنیاد مستضعفان ، حدود یک هزار تن سیمان رایگان برای مرمت و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل مازندران تحویل خواهد شد.

بر اساس آمارهای رسمی بر اثر سیل و سیلاب اخیر به ۶ هزار و ۵۰۱ واحد مسکونی در مازندران خسارت زد که حدود ۸۰۰ واحد از این تعداد تخریبی است و باید نوسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اعلام این که تاکنون آوار برداری از ۱۰۰ واحد مسکونی تخریبی در مناطق سیلزده استان انجام شده است ، گفت که برای بقیه واحدها هم زمانی که سطح آب زیرزمینی فروکش کند ، اقدامات لازم را انجام خواهد شد.

 

 

 معرفی ۶۶۰ سیلزده برای وام تعمیراتی

خانی نوذری تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده نیازمند تعمیر را حدود پنج هزار و ۷۰۰ واحد اعلام کرد و گفت که تاکنون ۶۶۰ نفر از مالکان این واحدها برای دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی تعمیراتی به بانک عامل معرفی شدند.

وی اضافه کرد : برای تسریع در پرداخت تسهیلات علاوه بر افزایش تعداد بانک های عامل ، وثیقه سیلزدگان نیز به صورت زنجیره ای انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت : در بخش واحدهای تخریبی مالکان ۳۵ واحد مسکونی با تکمیل پرونده برای دریافت مرحله اول وام ساخت به بانک معرفی شدند که با انعقاد قرارداد این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی پیش بینی کرد تا کار مرمت واحدهای خسارتی ناشی از سیل تا پایان بهار و بازسازی واحدهای تخریبی نیز با همکاری مالکان پیش از فصل سرما به اتمام برسد.

براثر سیل اواخر اسفندماه ۹۷ و فروردین ۹۸ در مازندران حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این استان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.

این دومین سیل مخرب در مازندران در مدت کمتر از یکسال گذشته است که در این استان رخ داد.

پیشتر در مهرماه ۹۷ سیل حدود ۷ هزارمیلیارد ریال به بخش کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی خسارت زد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود

استاندار گیلان با حضور در بین مردم روستای خسارت دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم(ع) شفت گفت: کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با حضور در بین مردم آسیب دیده روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت و شنیدن مسائل آنها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموماً سازه‌های چوبی بودند، آسیب زد.

وی افزود: تعدادی از این واحدها بیمه هستند و بخش زیادی از آنها فاقد پوشش بیمه‌ای است که با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تأمین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوارها را آغاز کرده است.

عباسی با بیان اینکه کار آوار برداری به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: گزارشی از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تأمین خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به آتش سوزی‌های مکرری که در این منطقه طی سال‌های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه‌های آن ایمن سازی شود.

استاندار گیلان افزود: باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

عباسی تصریح کرد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش بادهای شدید است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید در زمینه شیوه‌های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتماً این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت: پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و راه دسترسی روستا هم بعد از بازسازی اصلاح می‌شود.

کد خبر 750221

دیگر خبرها

  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • دعوت چند بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد