Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:58:31 GMT

سه روستا در جنوب خراسان رضوی تخلیه شده اند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۴۷۹

سه روستا در جنوب خراسان رضوی تخلیه شده اند

گناباد- ایرنا- در پی تداوم بارش شدید باران امروز 26 فروردین تاکنون سه روستا در شهرستانهای خلیل آباد، بردسکن و بجستان واقع در جنوب و جنوب غرب این استان به منظور پیشگیری از خسارت جانی تخلیه شده اند که آخرین مورد آن در بجستان صورت گرفت.

فرماندار بجستان عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روستای ابراهیم آباد واقع در بخش یونسی این شهرستان امروز 26 فروردین به دلیل مخاطرات ناشی از سیلاب تخلیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین ابراهیمی افزود: اهالی این روستای 20 خانواری به روستای منصوری در مجاورت آن انتقال و به صورت اضطراری در یک مدرسه اسکان یافتند.
وی ادامه داد: با این وجود هم اینک شماری از اهالی و جوانان روستای تخلیه شده همراه با امدادگران و بسیجیان با همکاری ماموران انتظامی در این محل حضور دارند تا ضمن نگهداری و استحکام سیل بندها در موقع لزوم از ورود سیلاب به روستا جلوگیری کنند.
فرماندار بجستان وقوع سیلاب در روستاهای منصوری، ابراهیم آباد، سردق، منصوری و کلاته نصرآباد این شهرستان را فاقد خسارت جانی و مالی اعلام و بیان کرد: شمار قابل توجهی از مکانهای نگهداری دام در این روستاها دچار آبگرفتگی اما با کمک امدادگران هلال احمر، اداره آب و فاضلاب روستایی، بسیج و نیروی انتظامی برای تخلیه آب از آنها اقدام شد.
وی گفت: همچنین 15 مورد آبگرفتگی منازل مسکونی در روستای سردق رخ داد.
ابراهیمی افزود: ظرف 24 ساعت رخداد سیلاب بیشتر به زیرساختها و جاده ها به خصوص راههای روستاهایی خسارت زد. با تلاش مسئولان ذیربط و کاهش سطح سیلاب راه ارتباطی به روستاهای درگیر باز شده است.
وی ادامه داد: بیشترین حجم بارش طی این مدت در بجستان به میزان 73 میلیمتر در ایستگاه فخرآباد و کمترین آن به میزان 14.6 میلیمتر مقدار در ایستگاه یونسی این شهرستان ثبت شد. حجم بارش در شهر بجستان نیز 19.5 میلیمتر بود.
مرکز شهرستان 31 هزار نفری بجستان در فاصله 289 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. بجستان مرکب از دو بخش مرکزی و یونسی دارای 49 رستا است. 16 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و دو روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن واقع در جنوب غرب این استان از جمعیت تخلیه شده اند.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
2095/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 تخليه روستا بجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در 2 محور روستایی تربت جام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی  و ایجاد سیلاب و رواناب در بعضی مناطق استان، روستای المجوق منطقه موسی آباد و  روستای تیمنک علیای شهرستان تربت جام را هم سیل فرا گرفت.

بارشهای رگباری همچنین محور فیروزه به قوچان محدوده روستای وزیریه را نیز مسدود کرد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب