Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:36:26 GMT

رژه دریایی نداجا در آب های خلیج فارس انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۲۰۶

رژه دریایی نداجا در آب های خلیج فارس انجام می شود

بندرعباس - ایرنا - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رژه دریایی این نیرو به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی در آب های نیلگون خلیج فارس و ساحل شهر بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش ایرنا امیر دریادار دوم مجتبی محمدی روز دوشنبه درنشست خبری به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی اظهار داشت: رژه نیروی های مسلح مستقر در هرمزگان روز 29 فروردین با سخنرانی استاندار این استان یا نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این روز یاد آور فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی به ارتش است که در راستای در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای انحلال ارتش صادر شد.
وی اضافه کرد: رژه نیروهای مسلح از آن زمان تا کنون هرساله برگزار می شود و این رژه امسال به جز استان های درگیر سیل، در همه استان ها برگزار می شود.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ( نداجا) تصریح کرد: همچنین 29 فروردین یادآور دلاور مردی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و رویایی مستقیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمریکاست.

** آمریکایی ها برای حمایت از صدام به صورت مستقیم در جنگ مداخله کردند
فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: آمریکایی ها برای حمایت از صدام و رژیم بعث عراق بدون اعلام وارد جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی شدند به ناوشکن های سهند، جوشن و سبلان حمله می کنند.
امیر دریا دار محمدی ابراز داشت: مداخله مستقیم قدرت های بزرگ به نفع عراق زمانی انجام گرفت که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پیشروی به سمت بصره و بغداد را آغاز کرده بودند و آنان از این امر احساس خطر کنند.
وی یاد آور شد: آمریکایی ها علاوه بر مداخله نظامی به نفع رژیم بعث عراق در جنگ و حمله ناگهانی به نیروی دریایی جمهوری اسلامی، حتی هواپیمای مسافری و بی دفاع کشور را در تیر سال 67 سرنگون کردند و مسافران آنرا به شهادت رساند.
وی اضافه کرد: 29 فروردین سال 67 اجازه ندادیم سبلان غرق شود و آنرا تعمیر کردیم که هم اکنون در حال تامین امینت خطوط موصلاتی دریایی در خلیج عدن است.
وی اشاره کرد: اگر سهند غرق شد و به اعماق دریا رفت سهند دیگری ساخته و به ناوگان ملحق کرده ایم.
وی اشاره کرد: شهادتگاه شهدای رویارویی مستقیم با آمریکایی ها در 29 فروردین گلباران می شود.

** ایران کشوری نیست که کسی به آن چشم طمع داشته باشد
فرمانده منطقه یکم نداجا بیان داشت: به ملت ایران اطمنیان می دهیم نیروهای مسلح با اقتدار و قدرتمندانه امنیت کشور و تمامیت ارضی آنرا تامین می کنند.
امیر دریادار دوم محمدی خاطر نشان کرد: رژه نیروهای مسلح نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که کسی بتواند به آن چشم طمع داشته باشند.
وی ابراز داشت: نظام اسلامی دارای ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی است که در هر لحظه آماده دفاع از کشور هستند.

** ساخت شناورهای جدید در دستور کار نداجا قرار دارد
فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: ساخت تجهیزات و وسایل دفاعی مورد نیاز نیروهای مسلح کشور بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار دارد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای کمک به وزارت دفاع و سرعت بخشیدن به این روند وارد عرصه ساخت ناو و ناوشکن شده است.
امیر دریادار دوم محمدی اظهار داشت: اکنون به جز سهند و سبلان ساخت موشک انداز کلاس پیکان و ناو تخصصی الکترونیکی شیراز در دستورکار قرار دارد.

** لفاظی های آمریکایی ها با اهداف سیاسی و اقتصادی است
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تحرک نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه پس از تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آنها تحرکی که بیانگر جهت گیری و موضع گیری خاصی باشد نداشته اند.
فرمانده منطقه یکم نداجا بیان داشت: این اقدام ها بازی با کلمات است، الفاظ دارای بار حقوقی را برای رسیدن اهداف اقتصادی و سیاسی بکار می گیرند مانند تکرار جمله « گزینه نظامی روی میز است».
امیر دریادار دوم محمدی خاطر نشان کرد: بکارگیری گزینه نظامی نیازمند فراهم کردن مقدمه های خاص خود است و به این راحتی که بیان می کنند نیست و از سوی دیگر نیروهای مسلح کشور آماده پشیمان کردن آنان هستند.

** بالگردهای منطقه یکم نداجا در مناطق درگیر سیل حضور دارند
فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط هوایی مستقیم بین بندرعباس و خرم آباد برقرار شده و لوازم مورد نیاز سیل زدگان ارسال می شود
امیر دریا دارمحمدی افزود: هم اکنون بالگردهای منطقه یکم نداجا در آبادان حضور داشته و مشغول خدمت دهی هستند.
3219 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم