Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:11:19 GMT

دانش آموزان تهرانی با مشاغل آشنا می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۶۷۱

دانش آموزان تهرانی با مشاغل آشنا می شوند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی با اشاره به برنامه های هفته معرفی مشاغل اظهارداشت: در سال «رونق ملی» تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه های شغلی و بازدید دانش آموزان مدارس به ویژه دانش آموزان پایه نهم برای آشنایی بیشتر با مشاغل و رشته های تحصیلی تدارک دیده شده و در اولویت برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، کیفیت بخشی بیشتر به روند آگاهی دانش آموزان و والدین آنان نسبت به رشته های تحصیلی و مشاغل موجود را از اهداف نمایشگاه های هفته مشاغل برشمرد و گفت: نمایشگاه متمرکزی نیز به میزبانی منطقه پنج با موضوع مشاغل برگزار می شود.
کریمی افزود: مشاوران مدارس در طول سال تحصیلی و به صورت نمادین در هفته معرفی مشاغل، با تدارک برنامه هایی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه و بازار کار، آزمون های مشاوره ای (توانایی، رغبت) در انتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی، تهیه بروشور و پوستر، معرفی رشته های دانشگاهی، دعوت از کارآفرینان برتر، نمایش فیلم های شغلی، انجام بازدیدهای شغلی به معرفی مشاغل با هدف مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز جامعه می پردازند.
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم اردیبهشت هفته معرفی مشاغل نامگذاری شده که روزشمار این هفته به ترتیب دانش آموزان و نقش آنان در فرهنگسازی و تحقق شعار رونق تولید، نقش مشاوران در ترسیم طراحی مسیر زندگی تحصیلی-شغلی دانش آموزان، دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ کار، کارآفرینی و خوداشتغالی، دانش آموزان و نقش تجربه آموزی شغلی در کاهش آسیب های روانی-اجتماعی آنان، دانش آموزان و نقش مشاوره تحصیلی –شغلی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار آینده، دانش آموزان و راه های کسب اطلاعات در زمینه شناخت خود و مشاغل موجود در جامعه، دانش آموزان، خانواده و آگاهی بخشی تحصیلی-شغلی به آنان است.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش بازار کار خانواده دانش آموزان روابط عمومی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،طالب محمدی افزود: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم مشروط به رای کمیسیون (منطقه) و سایر مقررات مربوط است.
وی اظهار کرد: والدین دانش آموزان متقاضی، ابتدا باید درخواست کتبی خود را ارائه و پس از بررسی شرایط دانش آموز در شورای مدرسه درخواست متقاضی در سامانه سیدا بارگذاری می‌شود.
محمدی اضافه کرد: والدین پس از تایید، با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به نوبت گیری برای جهش تحصیلی اقدام کنند.
زمان اتمام فرآیند ثبت نام متقاضیان پایان خرداد ماه است و برابر دستورالعمل وزارتی این زمان قابل تمدید نیست.
سال گذشته ۱۸۹ دانش آموز کردستانی، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۱۳۰ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!