Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@10:49:04 GMT

مدیریت سبز یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۸۱۹

مدیریت سبز یک ضرورت است

مدیر کل اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: منابع محیط زیستی با تهدیدهای زیادی مواجه است و ای موضوع ضرورت توجه به محیط زیست و مدیریت سبز را اجتناب ناپذیر کرده است.

جمشید اسماعیلی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: از سال ۹۲، بحث مدیریت سبز در دانشگاه ها مطرح شد بعد از آن و از سال ۹۵، فضای مناسبی برای طرح مبحث مدیریت سبز در دانشگاه ها نیز ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال ۹۶  ردیف بودجه ای برای عملیاتی کردن طرح های مدیریت سبز در دانشگاه ها اختصاص پیدا کرد و سومین همایش مدیریت سبز با همکاری و پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه با استفاده از ظرفیت های عظیم دانشگاه ها برگزار شد.

مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: منابع محیط زیستی با تهدیدهای زیادی مواجه است به علاوه محدودیت منابع انرژی، آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی و تدابیر اتخاذ شده به منظور مقابله با تحریم ها، ضرورت توجه به محیط زیست و مدیریت سبز را اجتناب ناپذیر کرده است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همه ارکان وزارت علوم تحقیقات و فناوری حامی و مشوق اجرای طرح مدیریت سبز است.

وی افزود: شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه های کشور تشکیل شده است و نتایج فعالیت های سه ساله دانشگاه ها هم اکنون قابل رصد است.

مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایر سازمان ها، نهادها و تشکیلات، الگوی اجرایی مناسبی از مدیریت سبز ایجاد و با برگزاری این همایش از تجربیات ملی و بین المللی استفاده و ضرورت  اجرای مدیریت سبز تبیین شود.

توجه به محیط زیست و مدیریت سبز از مهم ترین اولویت های کشور است

همچنین دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز گفت: مدیریت سبز و حفظ محیط زیست یکی از مسائل قابل توجه است و مدیریت سبز و دانشگاه سبز باید در کنار هم، شرایط لازم برای فرهنگ سازی مدیریت سبز را به ثمر برسانند.

ولی الله میرخانی اظهار کرد: وظایف دانشگاه ها به عنوان محل آموزش، پژوهش و پرورش، ارائه اقدامات عملی به منظورحفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن است.

وی ادامه داد: در این راستا دانشگاه ها باید آموزش های لازم و پژوهش های نوین در این زمینه را به جامعه و سایر سازمان ها انتقال داده تا استفاده از محیط زیست به بهترین نحو انجام شده و به نسل آینده تحویل داده شود.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز با اشاره به لزوم تلاش در حفظ محیط زیست، گفت: دانشگاه اصفهان، آمادگی خود را برای  گسترش فرهنگ در زمینه مدیریت سبز اعلام کرده و در این راستا، همه ارکان وزارت علوم تحقیقات و فناوری از جمله معاونت اداری مالی و پشتیبانی، مدیر طرح های عمرانی با دانشگاه اصفهان همکاری و تعامل لازم را داشته اند.

میرخانی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که راهنمایی و هدایت برنامه های محیط زیست و مدیریت سبز کشور را بر عهده دارد، با برگزاری دومین همایش بین المللی مدیریت سبز در دانشگاه اصفهان موافقت کرده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان محيط زيست مدیریت شهری وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست