Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:40:35 GMT

طرح خوشه زیلو در میبد دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۶۲۰

طرح خوشه زیلو در میبد دنبال می شود

به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در نشست خوشه زیلو با اشاره به اینکه فرمانداری شهرستان و ارگان های مرتبط بازوی اجرایی خوشه زیلو هستند ، افزود: با توجه به احیای زیلو و رونق تولید آن در حال حاضر و نیز با عنایت به زحمت هایی که اجداد و نیاکان ما برای ماندگاری زیلوی میبد کشیده اند به وجود خوشه زیلو نیاز است تا در قالب آن مسائل و مشکلات مرتبط به زیلو دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به لزوم برگزاری کارگروه زیلو ماهی یک بار اشاره کرد و تصریح کرد: باید با توان فعالیت ها در حوزه زیلو تداوم و استمرار داشته باشد و با اعتماد سازی و جلب کردن اعتماد زیلوبافان و ونیز حمایت خیران اهداف خوشه زیلو را پیش برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد همچنین اهمیت آموزش در این حوزه را یادآور شد و گفت : باید همراه با آموزش دادن افراد با همکاری فنی حرفه ای از ظرفیت ها استفاده کرد و نیز داشتن یک تیم نمایشگاهی نیز مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد نیز در حاشیه این جلسه در ارتباط با اقدامات انجام شده مرتبط به خوشه زیلو به خبرنگار ایرنا گفت : گردآوری بانک اطلاعاتی هنرمندان زیلو باف ، توسعه آموزش های هنر زیلو بافی با برگزاری دوره تربیت مربی زیلو بافی ، سنجش و پایش سلامت هنرمندان زیلو باف و... از اقداماتی است که تا به حال انچام شده و مورد پیگیری می باشد.
محمد رضا دهقانی در ادامه به برگزاری گردهمایی هنرمندان زیلو باف اشاره کرد و همینطور از اصلاح دستگاه زیلو بافی بر طبق یک نقشه استاندارد و نیز برگزاری پاتوق زیلوبافی یاد کرد.
وی تصریح کرد : بنای اصلی زیلو توسعه زیلو بر اساس اعنماد و همکاری بین هنرمندان زیلو و نهادهای پشتیبان آن است وامید است که با دنبال کردن این روند موجباتی برای توسعه بازار زیلو و رونق تولید زیلو را فراهم شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد افزود: انتظار است با هماهنگ عمل کردن و هم جهت بودن همه و اجتناب از موازی کاری در این حوزه بپذیریم که خوشه زیلو به عنوان پلی بین دولت و هنرمندان است.
زیلوبافی در میبد سابقه‌ای دیرینه دارد، برخی سابقه آن را به قرن هشتم هـ . ق و دوره مظفریان نسبت می‌دهند.
قدیمی‌ترین و در عین حال نفیس‌ترین زیلوهای میبد، به قرن 12 هـ .ق تعلق دارد و بر روی آن بیست و چهار سجاده طراحی شده است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استاندارد معاون سیاسی امنیتی یزد خوشه زیلو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی