Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@09:09:14 GMT

سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۴۹۰

سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست

نخستین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سال جدید در دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله‌ احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان شامگاه دوشنبه-۲۶ فروردین-ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در روزهای گذشته گفت: سیل‌های اخیر در عین اینکه خسارت‌های جانی و مالی در پی داشت اما برکات زیادی را هم به همراه داشت که باید اینها را نعمت الهی تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند متعال همواره این مملکت را به برکت خون شهدا از آفات داخلی و خارجی حفظ کرده و لذا سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست که کشور را از خشکسالی، گرد و غبار و مهاجرت‌ها نجات داد و به مردم سیل‌زده هم علی‌رغم رنج و آسیبی که از سیل دیدند عرض می‌کنم «عَسی أن تکرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لکم». مبادا مردم از نعمت خداوند شکایت داشته باشند.

جنتی با بیان اینکه امیدواریم بازسازی مناطق سیل‌زده با شور و نشاط ادامه داشته باشد، ادامه داد: باید تشکیلات منسجمی داشته باشیم تا با همین شور و شوق کمک‌ها و امدادرسانی‌ها استمرار پیدا کند و خانه‌های مردم بازسازی و نوسازی شود. البته مقداری صبر و حوصله نیاز است.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با محکوم کردن این عمل خبیثانه گفت: سپاه مورد علاقه مردم بود، اما با این اقدام ترامپ، در داخل یک انسجام ملی در پشتیبانی و ارتقای جایگاه این نهاد مقدس بوجود آمد و صددرصد به نفع سپاه شد و همه سپاهی شدند؛ مجلس، دولت، خبرگان و عموم مردم سپاهی شدند و این عزتی بود که خداوند به این برادران داد. در این سیل هم در صف مقدم خدمتگزاری هستند. سپاه از نیروهای حزب‌اللهی تشکیل شده و عملشان عبادی است. ما نیز به سهم خود از این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی افزود: در هر صورت این اقدام نابخردانه آمریکا در داخل، آثار و برکات فراوانی داشت و ابعاد خارجی آن را باید مثل زمان جنگ تحمل کرد. باید به این فکر کنیم که در نهایت این سپاه پاسداران است که در این جنگ روانی پیروز می‌شود. امیدواریم خداوند سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام کند.

آیت‌الله جنتی در پایان با اشاره به بدعهدی اروپا در قبال برجام نیز اظهار کرد: در خارج همه دست به دست هم دادند که ایران را منزوی کنند و اتحادیه اروپا در حاشیه برجام اگرچه ابراز علاقه و دوستی کرد اما در عمل ماهیت بدعهدی خود را نشان داد. دولت‌های اروپایی باید خجالت بکشند که زیر نظر آمریکا هستند و هر چه آمریکا می‌گوید چشم‌بسته قبول می‌کنند. از این نظر باید سرافکنده باشند.

منبع: ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا آیت الله احمد جنتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند