Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@09:01:37 GMT

اعتبار اختصاص یافته برای فرهنگیان جدای از بودجه ۹۸ است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۶۴۷

اعتبار اختصاص یافته برای فرهنگیان جدای از بودجه ۹۸ است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت درباره علت تامین نشدن بودجه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان، اظهار کرد: تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ درصد بود ولی به دلیل آن که آموزش و پرورش نتوانست با وجود دریافت ۱۰۷ درصد از تخصیص‌ها مطالبات فرهنگیان را بپردازد، سازمان برنامه و بودجه پس از تعطیلات نوروز و در هفته گذشته به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان دستور تخصیص بودجه صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به این صورت وزارت آموزش و پرورش می‌تواند چنین مواردی را پرداخت کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این بودجه برای جبران آن موارد تخصیص پیدا کرده است و ربطی به بودجه ۹۸ آموزش و پرورش ندارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بودجه 98 فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر، اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و افزود: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد