Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست یک روزه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان بر اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، اهمیت همدلی و وفاق در حوزه فرهنگ و هنر، ضرورت آموزش های ضمن خدمت و لزوم استفاده از تهسیلات بیمه ای اعضای کانونهای مساجد تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و روسای ادارات شهرستان‌های استان با تبریک اعیاد شعبانیه پیرامون اهمیت صلوات شعبانیه و اهمیت قرائت آن مطالبی بیان کرد و گفت: کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دعوت مردم به دین باشد به گونه‌ای که فعالیت‌های خود را در راستای دین تنظیم نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر لزوم پافشاری روی ارزش‌های دینی اظهار کرد: اگر یک انسان را هدایت کنیم بسیار ارزشمند بوده و مانند هدایت همه مردم است بنابراین لازم است اهتمام کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی امر به معروف و دعوت به ارزش‌های دینی باشد.

 

وی پیرامون شورای فرهنگ عمومی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی و لازم الاجرا بوده و لازم است موضوع و دستور جلسات این شورا در هر شهرستان متناسب با نیازهای همان شهرستان باشد.

 

حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» نیز در این دیدار به گستردگی مسئولیت و وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه قرآن و عترت، هنر، رسانه، کتاب و نشر و... زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل و ادارات شهرستان‌ها است و در این مجموعه تمام تلاش‌ها به منظور بهبود عملکرد حوزه فرهنگ و هنر انجام می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه از هنر می‌توان در خدمت ارزش‌های متعالی استفاده کرد، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ موسسه فرهنگی هنری در سطح استان فعال هستند همچنین بیش از ۲۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد و موسسات قرآنی مختلف و متعدد در سطح استان به ترویج معارف دین می‌پردازند.

 

وی با اشاره به تشکیل بیش از ۱۴۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح استان خاطرنشان کرد: تعامل و همدلی بین اداراتی که متولی و مجری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری هستند از جمله دغدغه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و ادارات شهرستان‌های استان بوده که تلاش شده با برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی و تعامل با ائمه محترم جمعه این دغدغه مرتفع شود.

 

همدلی و وفاق در حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان

انصاری همچنین در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حجت بن الحسن(عج) گفت: فضای همدلی، وفاق و تعاملی بسیار مثبتی در سال گذشته در مجموعه اداره کل حاکم بود و این نکته را می‌توان از جمله بزرگترین دستاوردهای سال ۹۷ دانست چرا که سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه هر مجموعه است که لازم است برای حفظ و تقویت این سرمایه برنامه ریزی و تلاش شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی هنری و قرآنی انجام شده در سال ۹۷ اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر، آزمون سراسری قرآن و عترت، نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان، نمایشگاه کتاب و... از جمله برنامه‌های شاخص و اثرگذار فرهنگی هنری در سال ۹۷ بود که با واگذاری به بخش خصوصی و برنامه ریزی دقیق با نتایج چشم گیری انجام گرفته است.

 

وی با تاکید بر لزوم برگزاری به موقع نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تلاش شود تا مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های اجرایی با همکاری همه مسئولان و کارکنان اداره کل و روسای شهرستان‌ها تا برطرف شدن کامل و حصول نتیجه پیگیری شود.

 

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر لزوم حضور معاونان در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرستان‌های استان تصریح کرد: حضور مسئولان اداره کل در شهرستان‌ها در کنار گزارش‌ها و آمارها می‌تواند در برنامه ریزی، مدیریت و تصمیم گیری در بخش‌های فرهنگ و هنر اثرگذار باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی با همت و مساعدت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای تکریم کارکنان، ساختمان در حال بازسازی اداره کل به زودی با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

 

تاکید بر لزوم تقویت آموزش‌های ضمن خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

«احسان مشگلانی» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از گزارش‌های ارسالی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها گفت: اتحاد و همدلی ایجاد شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان لازم است تقویت شود چرا که اثرگذاری زیادی در بازدهی نهایی مجموعه دارد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته تلاش شده خصوصی سازی فعالیت‌های فرهنگی هنری بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در سطح استان صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های ضمن خدمت با توجه به اهمیت این مسئله و تاثیرگذاری آن در بهبود کیفیت خدمات دهی به ارباب رجوع را در سال ۹۷ پیگیری کرده و تلاش می‌کنیم در سال جدید تعداد را افزایش و کیفیت آن را تقویت کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات مدیران هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان‌های استان تصریح کرد: شفاف سازی فعالیت‌های فرهنگی هنری استان در سال ۹۷ به جد پیگیری شد و این موضوع را به عنوان یک اصل مهم در سال جاری پیگیر خواهیم بود.

 

روند رو به رشد فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی اصفهان در سال ۹۷

«اصغر مختاری» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی انجام شده در سال ۹۷ در سطح استان گفت: رسانه‌های رسمی و دارای مجوز استان در سال گذشته در زمینه آگاهی بخشی جامعه تلاش‌های درخوری در چارچوب قوانین جاری انجام دادند و امیدواریم این روند در سال جاری استمرار داشته باشد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده توسط ادارات شهرستان‌ها اظهار کرد: میزان فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۷ با توجه به محدودیت‌های مالی خوب و رو به رشدی بوده و در حوزه فرهنگی ۳۶ و حوزه رسانه‌ای ۲۲ برنامه انجام شده است.

 

واگذاری برنامه‌های هنری سینمایی استان در سال گذشته به بخش خصوصی

«محمدعلی جعفری» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با اشاره به فعالیت شورای تعزیه اصفهان گفت: شورای تعزیه اصفهان و شهرستان‌های استان در زمینه برگزاری منظم و قانونمند تعزیه فعالیت دارند و اعضای این شورا با نظارت اداره کل انتخاب شده تا انتخاب اعضای جدید به کار خود ادامه می‌دهند و مورد تایید هستند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی اجرای برنامه‌های هنری سینمایی استان در سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و بر همین اساس جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر استان، جشنواره رضوی، نمایشگاه‌ها و... توسط بخش خصوصی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی در پی داشت.

 

وی با تقدیر از فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اظهار کرد: انجمن‌های هنری مختلفی در سطح استان فعالیت دارند که در سال گذشته برنامه‌های متعدد و اثرگذاری برنامه ریزی و اجرا نمودند.

 

ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در سامانه جامع کانونها

حجت الاسلام دکتر «محمدرضا نیستانی» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان گفت: سال گذشته سال ثبت و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بود و سامان دهی فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها، برنامه گزارش گیری و نظارت را در سال جاری پیگیری می‌کنیم.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به بیمه حوادث و مسئولیت مدنی اعضای کانون‌های مساجد استان خاطرنشان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با دید خداپسندانه در این حوزه فعالیت دارند و لازم است در جهت تقویت این فعالیت‌ها برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

 

تاکید بر لزوم بهره‌وری از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در راستای بهبود شرایط فرهنگی شهرستان‌ها

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با اشاره به کارکردهای شورای فرهنگ عمومی گفت: دبیری شورای فرهنگ عمومی در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل این وزارتخانه در استان‌ها و ادارات شهرستان‌های آن نهاده شده و ائمه جمعه به عنوان رئیس و استاندار و فرمانداران نیز به عنوان نائبان رئیس این شورا تعریف شده‌اند.

 

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با تاکید بر لزوم کار فکری دقیق بر روی موضوعات شورای فرهنگ عمومی گفت: می‌توان از ظرفیت یک نهاد قانونی مانند شورای فرهنگ عمومی در راستای بهبود شرایط فرهنگی شهرستان، استان و کشور استفاده بهینه کرد.

 

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های خوانسار، لنجان، چادگان، فریدونشهر، شاهین شهر و میمه، تیران و کرون، آران و بیدگل، مبارکه، فریدن و نطنز در سال ۹۷ در برگزاری جلسات، تشکیل شورای مشورتی و پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی حائز رتبه برتر شده‌اند که در این راستا از آنان تقدیر به عمل آمد.

 

تقویت و حمایت از موسسات فرهنگی قرآنی اصفهان در سال ۹۷

حجت الاسلام «ابوالفضل یعقوبی» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های تقویتی و حمایتی از موسسات فرهنگی قرآنی اصفهان در سال ۹۷ گفت: بر اساس مصوبه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مجوزهای موسسات فرهنگی قرآنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل استان‌ها صادر می‌شود.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس در دومین جلسه هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی فرهنگی قرآن وعترت تعداد ٣٠ موافقت اصولی موسسات قرآنی استان اصفهان تصویب گردید که پس از طی فرایندهای اداری پروانه این موسسات صادر می گردد.

 

وی افزود: موافقت اصولی‌های صادر شده مربوط به شهرستان‌های اصفهان، نایین، کاشان، مبارکه، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، اردستان، نجف آباد، آران و بیدگل، لنجان، فریدونشهر، خور و بیابانک و گلپایگان است.

 

خاطرنشان می‌شود، نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد./

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم مسابقات قرآن کریم کمک به سیل زدگان مسابقات بین المللی قرآن حجت الاسلام محمدعلی انصاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان محمدعلی جعفری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم