Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:12:58 GMT

303 طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی در بروجرد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۹۴۳

303 طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی در بروجرد اجرا شد

بروجرد - ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: سال گذشته 72 طرح اشتغال فراگیر و231 طرح اشتغال پایدار روستایی در سطح شهرستان انجام شد.

عبدالعی گیوه کی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال 903 تن فراهم شد که 441 شغل آن در حوزه اشتغال پایدار روستایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مجموع تسهیلات پرداخت شده در راستای اشتغال فراگیر و پایدار روستایی را 310میلیارد اعلام کرد و افزود: از این میزان تسهیلات 180میلیارد ریال آن در حوزه اشتغال فراگیر بود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: هم اکنون در راستای کاهش معضل بیکاری و رفع دغدغه اشتغال خانواده ها برای جوانان خود 9 طرح مصوب با40 چهار میلیارد ریال تسهیلات در حال انجام است.
گیوه کی با اشاره به موفق بودن طرح های اشتغال پایدار روستایی اضافه کرد: سهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای این شهرستان 500 میلیارد ریال بوده که تا کنون تنها 130میلیارد ریال از این میزان تسهیلات جذب شده است.
وی ادامه داد: اعتبار این طرح ها کافی نبوده و انتظار می رود میزان تسهیلات آن برای 289 طرح روستایی درحال بررسی افزایش یابد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: لرستان دراجرای طرح اشتغال فراگیر در کشور رتبه دوم را دارد و بروجرد نیز در بین شهرستان‎های استان رتبه دوم را دراجرای این طرح اشتغال فراگیر و پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است.
گیوه کی افزود: 15هزارجویای کار در رده های مختلف سنی در 2 مرکز کاریابی شهرستان ثبت نام کرده اند که حدود هفت هزار تن از ثبت نام شدگان در مراکز کاریابی بروجرد فارغ التحصیلان مراکزدانشگاهی هستند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 620 تعاونی در این شهرستان وجود دارد و 33 هزار کارگر در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، کارگاه های بزرگ و کوچک شهرستان بروجرد مشغول به فعالیت هستند.
حدود 30درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان لرستان درشهرستان بروجرد قرار دارند.
6052/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعاون رفاه اجتماعي اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است