Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:39:45 GMT

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۳۳۳

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

قیمت نفت روز سه شنبه پس از اینکه یک وزیر روسی اعلام کرد روسیه و اوپک ممکن است تولیدشان را برای مقابله با آمریکا بر سر سهم بازار افزایش دهند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۸ سنت یا ۰.۱۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه کاهش یافت و به ۷۱ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸ سنت یا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرد و به ۶۳.۳۲ دلار در هر بشکه رسید.

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه اوایل هفته جاری اظهار کرد روسیه و اوپک ممکن است تصمیم بگیرند تولیدشان را برای مبارزه بر سر سهم بازار با آمریکا افزایش دهند اما این اقدام قیمت‌های نفت را تا سطح ۴۰ دلار در هر بشکه پایین خواهد برد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که روسیه با تمدید کاهش تولید موافقت نخواهد کرد و ممکن است در ماه‌های آینده شاهد خروج آنها از توافق کاهش تولید با اوپک باشیم.

اوپک و هم‌پیمانانش شامل روسیه در ژوئن برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه اجرای توافق کاهش تولید دیدار خواهد کرد. اوپک و روسیه و سایر تولید کنندگان غیراوپک با هدف کاهش مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند از اول ژانویه به مدت شش ماه تولیدشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما رشد روزافزون تولید نفت شیل آمریکا باعث شده است رشد قیمت‌ها محدود شود.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز، رشد تولید شیل آمریکا، موانعی را برای قیمت‌های نفت ایجاد کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرده که تولید نفت خام از هفت منطقه شیل این کشور حدود ۸۰ هزار بشکه در روز در ماه مه رشد کرده و به ۸.۴۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال عرضه محدودتر از سوی ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا، مانع از کاهش بیشتر قیمت‌های نفت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱