Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب کرج از تشکیل دو پرونده کلاهبرداری اینترنتی در البرز خبر داد.

به گزارش ایسنا، حاجی رضا شاکرمی با اشاره به تشکیل دو پرونده در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی اظهار کرد: در یک مورد، افرادی با باز کردن درگاه جعلی در کانال تلگرام، تحت عنوان یک مؤسسه خیریه، از مردم تقاضا می‌کردند که برای کمک به کودکان این مؤسسه مبالغی هر چند اندک واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به جعلی بودن درگاه، افرادی که به آن مراجعه می‌کردند پس از ثبت مشخصات خود قادر به واریز وجه نمی‌شدند، این در حالی بود که مشخصات این افراد در جای دیگری ثبت و کلاهبرداران پس از آن نسبت به خالی کردن حساب این افراد اقدام می‌کردند.

شاکرمی گفت: بازکنندگان این درگاه در کشورهای خارجی و واسطه‌های آنها در ایران فعالیت می‌کردند که موفق شدیم یکی از سرشاخه‌های اصلی این شبکه کلاهبرداری را در استان البرز دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ نفر از سراسر کشور، شکایت‌های خود را به این دادسرا ارسال کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه اظهار کرد: مورد دیگر مربوط به فال‌گیری بوده که آنان نیز درگاهی را ایجاد و به همین طریق اقدام به کلاهبرداری کردند.

شاکرمی گفت: تاکنون حدود ۵۰ شکایت از سراسر کشور به دادسرای استان البرز ارجاع شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرج كلاهبرداري منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه «جام جم» تولید مرکز سیمرغ که نگاهی نقادانه به رویکرد‌های کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد،  با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آن‌ها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند