Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@02:18:44 GMT

انتقادات وزیر دفاع ترکیه از آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۷۱۲

وزیر دفاع ترکیه از بیانات تهدیدآمیز مقامات واشنگتن علیه کشورش انتقاد کرد. ناطقان: به نقل از آناتولی٬ خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دیروز در واشنگتن و در جمع اعضای شورای همکاری آمریکا و ترکیه سخنرانی کرد.

آکار در مورد تنش اخیر بین آمریکا و ترکیه به خاطر خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه گفت: ارتباط دادن مساله اس 400 به اف 35 باعث تاسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسائل ربطی به هم ندارند. ترکیه٬ هم خریدار اف 35 است و هم سازنده  قطعات مهمی از این هواپیمای جنگنده. لازم است آمریکا به تعهدات خود برای تحویل این هواپیما به ترکیه عمل کند. کشور ما با تهدیدات حملات موشکی روبرو است و ما باید امنیت خود را حفظ کنیم. به کاربردن ادبیات تهدید و اولتیماتوم و تعیین ضرب الاجل از سوی آمریکا برای ترکیه٬ با روح متفق بودن ناسازگار است.


وی در ادامه افزود: لازم است آمریکا در پرونده سوریه و در ماجرای حمایت از تروریست‌های ی.پ.گ به ترکیه پاسخ دهد. ما خواهان آن هستیم که مبارزه با ترور ادامه پیدا کند و باز هم تاکید می‌کنیم که پ.ک.ک را با کردها یکی دانستن٬ عین خطا و اشتباه است. ما با پ.ک.ک مبارزه می‌کنیم و نه با کردها. منبع: تسنیم برچسب ها: انتقادات ، وزیردفاع ترکیه ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انتقادات وزیردفاع ترکیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود