Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-28@03:54:15 GMT

تهیه طرح جامع تفصیلی شهری در 46 شهر مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۸۰۳

معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به این که تهیه طرح های جامع تفصیلی برای تمامی شهرهای کوچک بزرگ در دستور کار قرار دارد گفت: تقریبا در 46 شهر استان طرح جامع تفصیلی تهیه شده و یا در دست اقدام است. به گزارش بلاغ، رستمعلی پاکدامن در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این حوزه ازجمله معاونت های اداره کل راه و شهرسازی می باشد که شامل 4 اداره ی طرح های توسعه شهری معماری ،نظارت بر توسعه طرح های شهری، دبیرخانه کمیسیون مسکن شهرسازی ،اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان است خاطرنشان کرد : در راس این این واحدها معاونت معماری شهرسازی قرار دارد که همکاری مستقیم با مدیرکل راه شهرسازی دارد و به نوعی کلیه امور شهرسازی و معماری استان ، برنامه ریزی منطقه ای مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود :اقداماتی که در این حوزه انجام می گردد تهیه طرح های ناحیه ای در مقیاس شهرستان از گلوگاه تا رامسر است به طوری که ناحیه شرق به نام ناحیه ساری از گلوگاه تا نور و ناحیه غرب استان از نوشهر تا رامسر است.

پاکدامن تصریح کرد : تهیه طرح ناحیه ای استان مازندران در سال 1388-89 تصویب و مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرارگرفته است و ملاک عمل می باشد اما براساس نظر وزیر محترم راه و شهرسازی بجای طرح ناحیه ای استان مازندران مقرر گردید طرح ویژه ی توسعه استان مصوب و عملیاتی گردد که هم اکنون در مرحله ی فراخوان و انتخاب مشاور می باشد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی یادآور شد : تهیه طرح های جامع تفصیلی برای تمامی شهرهای کوچک بزرگ در دستور کار قرار دارد که تقریبا در 46 شهر استان طرح جامع تفصیلی تهیه شده است و یا در دست اقدام می باشد، همچنین پس از گذشت ده سال از طرح جامع تفصیلی طرح تجدیدنظر تهیه می گردد که در شهرهایی همچون بهشهر بابل قائمشهر بابل امیرکلا آمل طرح فوق در دست اجرا می باشد ؛ همچنین طرح های تفصیلی شهرهای ساری ،نکا ،کلاردشت در حال اجرایی شدن می باشد و در گلوگاه هم در مرحله ی انتخاب مشاور هستیم.

این مسئول افزود: طرح های جامع تفصیلی در شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزارنفر بصورت تجمیعی تهیه می گردد و همچنین نظارت بر عملکرد و اجرای طرح های توسعه شهری از وظایف اصلی معاونت معماری شهرسازی است.

وی در پایان گفت: نظارت بر طرح های توسعه شهری بصورت بازدید ادواری در شهرستان ها توسط کارشناسان معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی صورت می گیرد و هر پرونده ای که مقرر است در کمیسیون ماده 100 شهرداری ها مطرح گردد ابتدا از اداره راه و شهرسازی شهرستان جهت مغایرت با ضوابط شهرسازی و مقررات طرح توسعه شهری استعلام می گردد و سپس توسط دبیرخانه کمیسیون ماده 100 اداره راه و شهرسازی شهرستان جهت تخریب و یا عدم تخریب اعلام می گردد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، گفت: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، بیان کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، افزود: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین‌المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، گفت: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است