Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي گفت: بر اساس آخرين برآوردهاي صورت گرفته تاکنون بارشها و سيلاب هاي بهار امسال هفت هزار و 150 ميليارد ريال به بخش هاي مختلف اين استان خسارت وارد کرده است.

جواد نظري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين ميزان پنج هزار و 596 ميليارد و 681 ميليون ريال به حوزه هاي زيربنايي و يکهزار و 562 ميليارد و 75 ميليون ريال به بخش کشاورزي خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از مجموع خسارات وارده به تاسيسات زيربنايي بيشترين آن با چهار هزار و 983 ميليارد و 917 ميليون ريال مربوط به راه، ابنيه فني و معابر بوده است.
نظري گفت: همچنين ميزان خسارات وارده به خطوط آب، برق، گاز و تلفن 467 ميليارد و 768 ميليون ريال و به ساير بخش هاي زيربنايي 15 ميليارد و 111 ميليون ريال بوده است.
وي يادآور شد: در بخش کشاورزي نيز 2 هزار و 40 راس دام سبک و سنگين تلف شده که 44 ميليارد و 138 ميليون ريال خسارت به دنبال داشته است.
مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي ميزان خسارات وارده به بخش طيور استان را نيز 9 هزار و 505 ميليارد ريال عنوان کرد که عمده ترين آن تلف شدن 18 هزار کلني زنبور عسل بوده است.
وي افزود: همچنين 9 هزار و 600 هکتار کشتزار استان از ناحيه سيلاب 221 ميليارد و 386 ميليون ريال خسارت ديد و به 937 هکتار باغ منطقه 165 ميليارد و 291 ميليون ريال آسيب رسيد.
نظري اظهار داشت: به 389 مورد چاه، استخر، قنات و ديگر منابع آبي نيز 543 ميليارد و 656 ميليون ريال خسارت وارد آمد و چهار هزار و 112 دستگاه ادوات کشاورزي و دامداري ها نيز 543 ميليارد و 349 ميليون ريال خسارت ديدند.
وي با بيان اينکه 6 هزار و 405 واحد مسکوني روستايي نيز دچار آسيب شده، افزود: 744 واحد مسکوني شهري نيز دچار خسارت شده که 550 واحد بايد بازسازي و 194 واحد بايد تعمير شود.
نظري گفت: سيلاب به 73 واحد تجاري نيز خسارت کرده که 49 واحد نيازمند بازسازي است و 24 واحد بايد تعمير شود.
مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي يادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مديريت بحران به واحدهاي مسکوني
روستايي 720 ميليون ريال و به واحدهاي شهري 800 ميليون ريال در بخش هاي مختلف کمک بلاعوض، تسهيلات و معيشت پرداخت مي شود.
وي يادآور شد: تا کنون 50 ميليارد ريال کمک اعتباري براي جبران خسارات سيلاب، به صورت تنخواه به استان اختصاص يافته است و در نشست روز چهارشنبه هيات دولت نيز در خصوص ميزان و نحوه کمک هاي اعتباري به مناطق سيلزده کشور تصميم گيري مي شود.
ط/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی

سرهنگ علیرضا پوربه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی