Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:18:19 GMT

گام‌های مدیریتی بحران در سیل شیراز موثر بود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۳۶۷۰

گام‌های مدیریتی بحران در سیل شیراز موثر بود

استاندار فارس با بیان اینکه مدیریت بحران در سه گام پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و بازسازی و بازتوانی انجام می‌شود، از اجرای مناسب این گام‌ها در مدیریت سیل اخیر شیراز خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه‌ای که با حضور هیئتی از کمیسیون اصل ۹۰ به منظور جمع بندی بررسی‌های این هیئت از سیل اخیر در شیراز برگزار شد به تشریح اقدامات انجام شده در این حادثه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیریت بحران در سه گام پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و بازسازی و بازتوانی انجام می‌شود، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران در استان فارس در انجام برنامه‌های آموزشی و مانورهای لازم در رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر نیز در ۶ ماه گذشته دستورالعمل‌های لازم به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه داده و جلسات مدیریت بحران به این منظور تشکیل شده است.

استاندار فارس ادامه داد: پایش و انجام اقدامات اجرایی در زمینه لایروبی مسیل‌ها و کانال‌ها نیز از جمله مواردی بوده که در دستورالعمل‌های مربوطه مورد تاکید قرار گرفته است.

رحیمی انجام مطالعات علمی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران بر شمرد و به طرح جلوگیری از سیل در شهرستان‌های فارس که در سال ۷۹ تهیه شد اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی دومین گام در مدیریت بحران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت حادثه سیل در پنجم فروردین ماه راه‌های ورودی به سمت دروازه قرآن با سرعت مسدود شد و آسیب دیدگان از افرادی بودند که در ورودی‌ها حضور داشتند.

استاندار فارس عنوان کرد: باز گرداندن وضعیت دروازه قرآن به حالت عادی به رغم شدت حادثه و مصدومیت بیش از ۱۶۰ نفر در کمتر از سه ساعت توسط نیروهای امدادی، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی، شهرداری و… انجام شد که به نوبه خود کم ‎ نظیر است.

رحیمی همچنین به سایر اقدامات فوری جهت بستری کردن مصدومان، رسیدگی به آسیب دیدگان و اسکان بیش از ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی و ارائه خدمات پزشکی و سلامت روان به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه گام بازتوانی و بازسازی نیز هم زمان با امداد و کمک رسانی در شیراز آغاز شده است، افزود: علاوه بر اقدامات اولیه‌ای از جمله پرداخت خسارت به آسیب دیدگان بازسازی منازل مسکونی در محلات آسیب دیده نیز آغاز و تا کنون بیش از ۳۰ واحد مسکونی در محله سعدی تعمیر شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۲۱ شهرستان استان فارس در هفته‌های گذشته با سیل درگیر بوده ‎ اند، بر لزوم برنامه ریزی های لازم برای جبران خسارات بر جای مانده از سیل در شهرستان‌های مختلف استان، تاکید کرد.

رحیمی با تاکید بر آنکه سیل اخیر و میزان بارش زیاد در مدت زمان کوتاه طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، عنوان کرد: دلایل وقوع سیل شیراز را می‌توان به دو دسته طبیعی و اقلیمی و اقدامات انسانی تقسیم کرد.

وی یادآور شد: در راستای پیشگیری از تکرار چنین رخدادهایی از همان روزهای نخست شهرداری شیراز، سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ‎ ای و… موظف به تهیه طرح ساماندهی مسیل ها و رودخانه‌ها و ایجاد طرح‌های آبخیزداری در بالادست و اجرایی کردن این طرح پس از دو ماه شده‌اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از مدت‌ها بحث و گفت‌وگو برای واگذاری سهام دو باشگاه ورزشی بزرگ تهران، اواخر فرودین امسال سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

در همین راستا مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت؛ اگرچه واگذاری این باشگاه چندان به فرآیند واقعی خصوصی سازی شبیه نبود و بیشتر به نظر می رسید که آن‌ها صاحبان فرمایشی جدیدی یافته اند؛ اما به هر جهت در این مزایده هلدینگ بزرگ خلیج فارس ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال را خریداری کرد و کنسرسیوم بانکی، صاحب سهام پرسپولیس شد.

واگذاری سرخابی‌ها تأثیرات محسوسی در بازار سرمایه ندارد

برای بررسی تأثیر این واگذاری بر این دو باشگاه و بازار سرمایه، حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه درباره فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صاحبان جدید آنها در بورس به خبرنگار آنا گفت: واگذاری سرخابی‌ها تاثیرات محسوسی در بازار سرمایه ندارد؛ اما خریداران آنها که از شرکت‌های بورسی می‌توانند دوران جدیدی از نظر شفافیت در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: این باشگاه‌ها اگرچه بورسی هستند؛ اما شفافیت لازم و افشای اطلاعاتی که در مقررات بورسی هستند را رعایت نکرده اند. به همین دلیل اگر ساختار مدیریتی این باشگاه‌ها بتوانند دستخوش تغییرات مثبت شوند و بر اساس دستورالعمل‌های تیمداری اداره شوند و سیاسی‌کاری از آنها حذف شود، ممکن است که اتفاقات خوبی برای این دو باشگاه و مالکان جدید آنها رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از جمله مهترین تغییراتی که می‌تواند در روند این دو باشگاه تغییرات مثبتی را پدید آورد، این است که نسبت به دریافت حق پخش بازی‌های این دو تیم اقدام شود. همچنین لازم است که مدیران این تیم‌ها رایزنی‌های لازم برای دریافت حق اتخاذ مستقیم تصمیمات اقتصادی را پیگیری کنند.

مانور‌های مدیریتی دو باشگاه را از حالت زیان‌دهی خارج می‌کند

وی تصریح کرد: با انجام این نوع مانور‌های مدیریتی می‌توان این دو باشگاه را از حالت زیان‌دهی خارج کرد. شایان ذکر است که شرکت‌هایی که این دو باشگاه را خریداری کرده اند از نظر توانایی مالی و نیروی انسانی متخصص در شرایطی هستند که می‌توانند وضعیت تأمین سرمایه پولی و نیاز کادر مدیریتی ماهر در این مجموعه‌ها را برطرف کنند؛ از این رو تحول این دو باشگاه کاملاً در دسترس است.

میرمعینی گفت: باید دید که دست مدیران شرکت‌های جدیدی که صاحب این دو باشگاه شده اند تا چه حد در بنگاهداری باز است؛ در غیر این صورت تحول خاصی را در شرایط و درآمد و ارزش سهام این دو باشگاه نخواهیم دید؛ البته طبیعی است که از طرف مالکان جدید با توجه به این‌که بخشی از منابع آنها برای این خرید صرف شده، دخالت‌های ساختاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: این دو باشگاه حالا مالکان پولداری دارند که اگر بتوانند مدیریت مناسبی را اعمال کنند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. حالا فقط می‌توان یک دوره منتظر ماند تا ببینیم مالکان جدید از نظر مدیریت باشگاه و مدیریت مالی چه می‌کنند. مدیر استراتژیک و مدیر مالی مناسب در بدنه مالکان این باشگاه‌ها هست، اما این‌که چقدر دست آنها برای ایجاد تغییر باز باشد، هنوز محل سؤال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE