Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مجموعه بازار بزرگ ایران در ایام نوروز توانست به رکوردی تاریخی دست پیدا  کند و پذیرای بیش از یک میلیون بازدید کننده باشد. از این رو می‌توان «بازار بزرگ ایران» را پدیده گردشگری نوروز 98 نامید. روند رو به رشد استقبال از این مجموعه به نحوی است می‌توان آن را پدیده گردشگری کشور در سال 1398 دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه هنوز تمام بخش این بازار به مرحله بهره‌برداری نرسیده است اما بخش‌هایی که تا کنون بازگشایی شده، مورد استقبال کم‌نظیر شهروندان از ایران و سراسر کشور قرار گرفت.

ما در سلسله گزارش‌هایی کوتاه، به معرفی بخش‌های گوناگون بازار بزرگ ایران خواهیم پرداخت. با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، تجاری، تفریحی و فرهنگی این مجموعه، می‌توان گفت «بازار بزرگ ایران» در سال رونق تولید، می‌تواند بخشی از پازل تحقق این هدف ملی باشد.  یکی از این بخش‌ها باغ رستوران ملل است.

باغ رستوران ملل

مجموعه رستوران‌های ملل با تنوع معماری در سبک‌های اروپایی و آسیایی و به طور ویژه با الهام گرفتن از روش‌های معماری و تزئین مدیترانه‌ای، آسیای دور و نیز ایرانی، امکانی بی¬نظیر است تا مردم در تنوع بصری، معماری و غذاهای ملل مختلف، به وجد آیند. بازنمایی فرهنگ ملل از طریق غذا و معماری، همیشه سبب احترام به مردم جهان و آداب و رسوم ایشان است که ایرانیان در پذیرایی و توجه به میهمانان خارجی زبان‌زد هستند.

بازار بزرگ ایران با طراحی و ساخت باغ رستوران ملل، علاوه بر جذب میهمانان خارجی، محیطی متفاوت را فراهم می‌کند تا مردم ایران در زمان کوتاه، فرهنگ ملل دیگر را با حضور در معماری و صرف غذا، تجربه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گردشگری ایران مال بازار بزرگ ایران پدیده گردشگری رستوران ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال