Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@21:36:26 GMT

مقام چینی: پمپئو انگار عقلش را از دست داده است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۵۳۷

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اینترنتی ­راشاتودی، سفیر چین در شیلی در واکنش به انتقادات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سانتیاگو از سرمایه‌گذاری‌های پکن در شیلی گفت پمپئو انگار عقلش را از دست داده است.

به موجب این گزارش سفیر چین در شیلی در واکنش به تلاش‌های پمپئو در سفر به سانتیاگو برای منصرف کردن مقامات شیلی از همکاری و تجارت با پکن در شرایطی که چین و آمریکا درگیر جنگی تجاری شده‌اند، پمپئو را فردی دورو و ریاکار توصیف کرد و گفت: وزیر امور خارجه آمریکا عقلش را از دست داده و خیلی تند رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اقدامات خصمانه آمریکا را علیه فعالیت‌های اقتصادی چین در منطقه محکوم کرد و آن را شرورانه و بیهوده خواند.

پمپئو پیشتر در طول سفر دوره‌ای به منطقه آمریکای جنوبی در سانتیاگو، پروژه‌های سرمایه‌گذاری چین را در منطقه «تله‌هایی برای بدهکار کردن» کشور‌های منطقه توصیف کرد و گفت پکن معمولا از طریق تزریق سرمایه فاسد در رگ‌های اقتصادی کشور‌ها؛ موجب نابودی ساختار‌های مثبت و سازنده می‌شود.

سفیر چین همچنین اعلام کرد روابط اقتصادی میان چین و شیلی برای توسعه اقتصادی شیلی منافع ملموسی در پی داشته و همکاری به نفع دو طرف است.

وی افزود سطح مبادلات تجاری شیلی با چین از مرز ۴۲ میلیارد دلار فراتر می‌شود که این رقم تقریبا دو برابر میزان مبادلات تجاری شیلی با آمریکاست.

به لحاظ تاریخی واشنگتن با منطقه آمریکای لاتین به مثابه «حیاط خلوت» خود رفتار می‌کند و بار‌ها علیه کشور‌های منطقه به حربه اعمال تحریم یا مداخلات نظامی متوسل شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از هیل، دانشجویان معترضی که در همراهی با موج حمایت از فلسطین، در دانشگاه ایالت ورمونت تحصن کرده‌اند، در مجاب کردن این مرکز آموزش عالی به پذیرفتن خواسته‌هایشان به یک پیروزی بزرگ دست یافتند؛ چراکه ریاست این دانشگاه با لغو سخنرانی «لیندا توماس- گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در جشن فارغ‌‎التحصیلی دانشجویان موافقت کرده است.

این یکی از خواسته‌‎های اصلی دانشجویان دانشگاه ورمونت به دلیل نقش گرینفیلد در وتوی مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل با موضوع آتش‌بس در غزه بوده است.

«سورش گاریملا» رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه اعلام کرد: «با کمال تأسف می‌گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان، دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا، از این رویداد استقبال کردند و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

به گزارش آنا، اعتراضات در آمریکا طیف گسترده‌ای از دانشجویان و اساتید طرف‌دار فلسطین را که عمدتاً در حوزه‌های مرتبط با ادیان یهودی و مسلمان پژوهش می‌کنند، با خود همراه کرده است. گروه‌هایی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند شامل «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و «صدای یهودیان برای صلح» هستند. 

خواسته‌های خاص معترضان تا حدودی از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. محور اصلی خواسته‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌هایی که اعتراضات در آن آغاز شده، آتش‌بس دائمی در غزه، پایان‌دادن به کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل و قطع همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌های مرتبط با سازندگان اسلحه است که از جنگ سود می‌برند.

در برخی دانشگاه‌های آمریکا نیز، خواسته‌های صنفی در میانه اعتراضات گزارش شده است.

بر همین اساس، تقاضای اصلی این است که دانشگاه‌ها از خدمات مالی شرکت‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌هایی که از جنگ با حماس سود می‌ببرند، صرف‌نظر کنند. اما رؤسای دانشگاه‌ها تا حد زیادی از پذیرش این تقاضا‌ها خودداری کردند حال آنکه برخی کارشناسان معتقدند دانشگاه‌ها احتمالاً سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت‌های اسلحه‌سازی ندارند. اما در برخی دانشگاه‌ها، خواسته‌های دانشجویان، قطع همکاری‌های پژوهشی با صنایع دفاعی آمریکا و اسرائیل را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم