Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در «تکریت» عراق، اعتراض ایران و ۷ عضو دیگر سازمان ملل به اقدامات یکجانبه آمریکا،اعزام ناو جنگی ترکیه به لیبی و تصمیم مجدد آمریکا برای حفظ نیروها در سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به استقرار نخستین اسکادران جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا در خاورمیانه نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که نخستین اسکادران از جنگنده‌های اف 35 را در خاورمیانه مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، 2 اسکادران از جنگنده‌های اف 35 به پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی اعزام شده است.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است: پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده آماده آغاز ماموریت مربوط به استقرار جنگنده‌های اف 35 در خاورمیانه هستند و برای این ماموریت آموزش دیده‌اند. جنگنده‌های اف 35 قابلیت عملیاتی بیشتری با استفاده از توانایی‌های پیشرفته رادارگریزی داشته و مجهز به آخرین فناوری‌های تسلیحاتی هستند.

به نظر می‌رسد این نخستین جنگنده‌های اف 35 نیستند که فعالیت خود را در خاورمیانه آغاز کرده‌اند. پیش از این آمریکا ده‌ها فروند از این جنگنده را به رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

آمریکا از سال 2017 میلادی تاکنون جنگنده‌های اف 35 را در بریتانیا و ژاپن نیز مستقر کرده است.

تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در «تکریت» عراق

منابع محلی از ورود یک گروه از نظامیان آمریکایی به پایگاه نظامی اسپایکر در شهر تکریت در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب بغداد خبر دادند.

این منابع افزود: این گروه از نظامیان به شکل گسترده‌ای مسلح بوده و به همراه خود تجهیزات و سلاح‌های سنگین داشتند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که پس از ورود این گروه از نظامیان آمریکایی به این پایگاه نظامی، تعدادی از چهره‌های عشایری نیز به آنجا رفته و با ژنرال‌های آمریکایی مستقر در آن پایگاه دیدار کردند.

پیشتر نیز اخباری در خصوص تحرکات جدید «جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد در منطقه «العامریه» در جنوب «فلوجه» و دیدار با برخی شخصیت‌ها و شیوخ عشایر منتشر شده بود.

این در حالیست که بحث ضرورت خروج نظامیان خارجی (آمریکایی) از عراق در دستور فراکسیون‌های پارلمانی این کشور قرار گرفته است.

اعتراض ایران و ۷ عضو دیگر سازمان ملل به اقدامات یکجانبه آمریکا

ایران، روسیه، چین، سوریه، ونزوئلا، کوبا، بولیوی و زیمبابوه با امضای بیانیه ای مشترک و قرائت آن در سازمان ملل به اقدامات یکجانبه آمریکا اعتراض کردند.

در این بیانیه که از سوی «الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه در مجمع شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد درباره توسعه مالی قرائت شد، کشورهای امضاکننده اقدامات آمریکا در جهت ایجاد محدودیت‌های اقتصادی یک‌جانبه نه تنها برای تغییر دولت‌های قانونی سایر کشورها، بلکه در جهت تسخیر بازارهای جهانی را مورد انتقاد قرار دادند.

پانکین در این رابطه گفت: می‌خواهیم نگرانی شدید خود را از اینکه برخی از کشورها به‌خصوص آمریکا، از اقدامات یک‌جانبه و غیرقانونی برای ایجاد محدودیت‌های اقتصادی علیه بسیاری از کشورها استفاده می‌کنند، اعلام کنیم. چنین اقداماتی با برنامه توسعه پایدار جامعه جهانی تا سال ۲۰۳۰، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد در تضاد است.

اعزام ناو جنگی ترکیه به لیبی

ناوهای جنگی ترکیه با رسیدن به آب‌های سرزمینی لیبی در محدوده بندر طرابلس و مصراته این کشور مستقر شدند.

گفته شده ناوهای جنگی ترکیه از دریای مرمره در شمال این کشور به لیبی رسیده‌اند و در حال حاضر در ۷۸ مایلی خط ساحلی لیبی مستقر شده‌اند.

برخی منابع ترکیه‌ای مأموریت کشتی‌های جنگی اعزامی به آب‌های لیبی را مبارزه با قاچاق عنوان کرده‌اند.

لیبی در حال حاضر صحنه درگیری و جنگ داخلی است و از یک ماه پیش به این سو ژنرال حفتر با لشکر کشی و حمله به طرابلس در تلاش است تا دولت مورد حمایت سازمان ملل را سرنگون سازد.

تصمیم مجدد آمریکا برای حفظ نیروها در سوریه

«دیوید ام. ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا از قصد این کشور برای تداوم حضور نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

وی در این باره مدعی شد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه باقی خواهند ماند و قرار نیست همه آنها از این کشور خارج شوند.

ساترفیلد افزود: «جیم جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه که در حال رایزنی با نیروهای دموکراتیک سوریه و مقامات ترکیه است، امید زیادی به حصول توافقی دارد که ضامن تامین منافع امنیتی- مرزی مشروع ترکیه باشد.

وی همچنین مدعی شد که حضور آمریکا در سوریه تدام تلاش‌های پایدار برای مبارزه با بقایای داعش را فراهم می‌کند!

گفتنی است در دسامبر ۲۰۱۸، ترامپ در تصمیمی ناگهانی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در بازه زمانی ۶۰ تا ۱۰۰ روزه خبر داد حال آنکه بعدها مقامات پنتاگون وی را مجاب به حفظ شماری از آنها در خاک این کشور کردند.

این در حالی است که پیشتر در روز ۲۳ فروردین، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد کشورهایی که حضور مشروع در سوریه ندارند، باید نیروهای خود را از این کشور خارج کنند.

وی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت ایران و روسیه به خواست دولت سوریه و با هدف مبارزه با تروریسم در خاک این کشور هستند.

نبنزیا تاکید کرد کشورهایی که بدون دعوت به سوریه لشکرکشی کرده اند باید این کشور را ترک کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام اروپا آمریکا اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی