Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا فرجی راد سفیر اسبق ایران در مجارستان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه به عنوان سازمانی تروریستی، اظهار داشت: اخیراً شاهد این بودیم که دولت آمریکا در راستای تحت فشار قراردادن ایران از سوی تندروهای کاخ سفید، اقدام دیگری را انجام داد و آن تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا در واقع جزئی از فرآیند فشار آمریکا علیه ایران به حساب می‌آید، گفت: آمریکا می‌خواهد کاری کند که به زعم خود ایران تحت فشار شدید وادار به انجام مذاکرات جدیدی با آمریکا شود و آن صحبت ترامپ که بارها هم آن را تکرار کرد مبنی بر اینکه رفتار ایران پس از روی کار آمدن دولت وی تغییر کرده است، محقق شود.

فرجی راد بیان کرد: به اعتقاد من هدف اصلی آنها در این مقطع از زمان، اعمال حداکثر فشار به ایران است تا شاید به خواست و هدفی که دارند دست پیدا کنند.

سفیر اسبق ایران در نروژ افزود: کاری که آمریکا انجام داد اهداف فرعی هم داشت و از جمله آن می‌توان به تأثیرگذاری بر انتخابات رژیم صهیونیستی اشاره کرد. آنها شب برگزاری انتخابات با تروریستی اعلام کردن سپاه برای پیروزی نتانیاهو گام دیگری برداشتند و موفق هم شدند.

وی با بیان اینکه در قدرت ماندن نتانیاهو برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی توانسته با بحرین، امارات و سعودی ارتباط خوبی برقرار کند، اما مشخص نبود که اگر فرد دیگری به جای وی بر مسند قدرت می‌آمد، می‌توانست به همین میزان در انجام سیاست‌هایش تندروی مد نظر دولتمردان آمریکا را داشته باشد یا نه.

فرجی راد تصریح کرد: اقدام آمریکا علیه سپاه را نمادین نمی‌دانم، به اعتقاد من آنها می‌خواهند با تحریم سپاه، شرکت‌های وابسته و همکار با سپاه را هم مورد تحریم اقتصادی قرار دهند تا بدین وسیله ایران در حوزه تجاری با محدویت‌های بیشتری مواجه شود و آنها بتوانند به تجارت ایران با کشورهای مختلف و به طور خاص با کشورهای منطقه آسیب برسانند. بنابراین هدف آنها از تحریم سپاه، ضربه زدن به اقتصاد ایران است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: یکی دیگر از خواسته‌های آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه، محدودسازی فعالیت‌های سپاه در کشورهای منطقه و ارتباطات آن با حوثی‌ها، عراقی‌ها، لبنانی‌ها و دیگر کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: سپاه در سال‌های اخیر با دعوت رسمی دولت‌های منطقه نقش مشاوره‌ای را در مبارزه با تروریست‌های افراط‌گرا در کشورهای آنها برعهده داشت و امروز شاهدیم که سپاه در میان کشورهای منطقه طرفداران زیادی دارد.

فرجی‌راد در پایان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر کشورهای منطقه از وضعیت آینده خود بی اطلاع هستند و نمی‌دانند که آیا مجدد خطر گروه‌های تروریستی آنها را تهدید خواهد کرد یا خیر. بنابراین آنها هم با تحریم و محدودسازی سپاه مخالف هستند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه کیهان نوشت: با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟) وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد. وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد. 21302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899335

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم