Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:18:30 GMT

خراسان‌رضوی|سیلاب سبب کشف سنگ قبر تاریخی در چناران شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۴۰۰۶

خراسان‌رضوی|سیلاب سبب کشف سنگ قبر تاریخی در چناران شد

مدیر میراث‌فرهنگی چناران از کشف یک سنگ قبر تاریخی در چناران بر اثر سیلاب اخیر خبر داد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محمد طاهریان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر سنگ قبر صندوقچه‌ای به طول 180 سانتی‌متر از روستای دولت آباد چناران کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر میراث فرهنگی چناران با بیان این که این سنگ قبر دارای کتیبه است، ادامه داد: سنگ قبر کشف شده در پی بارندگی‌های اخیر، پس از تخریب پل نمایان شده است.

37 قلم اشیای تاریخی در استان ایلام کشف شد26 بنا و خانه تاریخی در آذربایجان شرقی مرمت شدسیل 15 میلیارد ریال به آثار تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

طاهریان مقدم گفت: قبرستان قدیمی نخستین اثر ثبتی روستا است و سنگ قبر کشف شده در فاصله 600 متری قبرستان بوده که در زیر پل کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: روستای دولت آباد در فاصله 45 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده و با دارا بودن آب و هوا و هوای کوهستانی، رودخانه های دائمی و همچنین پیست اسکی شیر باد پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امروز (یکشنبه) اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

«میراحمد صمیم»، مسئول امور مهاجرین طالبان در ولایت «غور» می‌گوید بر اثر سیلاب بیشتر از ۵۰۰ خانواده آواره شده‌اند که در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند.

سیلاب همچنین منجر به بسته شدن جاده‌ها، وارد شدن آسیب به منازل و مصدومیت چندین نفر دیگر شده است.

به گزارش بی بی سی، این مقام افغانستان گفته است خسارت‌دیدگان سیلاب نیاز به کمک‌های اولیه و اساسی دارند و احتمالا خسارات بیشتری نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی