Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو تذکر کتبی سال گذشته و عدم اصلاح برخی امور و همچنین تذکرات مکرر قبلی، طرح سوال از شهردار جزیره خارگ توسط دو عضو شورای اسلامی شهر کلید خورد.

وی افزود: طرح سوال، فرصت مناسبی برای روشنگری و جلوگیری از فسادهای احتمالی است و لذا همه ما باید بر اساس سفارشات دینی با زبان احترام با هم سخن بگوییم و اشتباهات احتمالی مان را بپذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر خارگ تصریح کرد: مسئولیت بسیار مهم ما این است که در گفتارها، چنان رفتار کنیم که شهروندان صداقت و تحمل افکار مختلف را از ما الگو بگیرند. امیدواریم سوال از شهردار جزیره خارگ به توسعه مدیریت شهری منجر شود.

باقری با اشاره به برخی سوالات مطرح شده در طرح سوال دو عضو شورای اسلامی شهر از شهردار جزیره خارگ خاطر نشان کرد: نابسامانی در واحد عمران، عدم اولویت بندی ونیز دوباره کاری در اجرای پروژه‌ها که باعث هدر رفت منابع، عدم رفع نیازهای واقعی شهر و نارضایتی مردم و شهروندان شده است.

وی گفت: پیگیری‌های مکرر شهردار با اعضای شورا در خصوص افزایش غیر قانونی و نامتعارف حقوق و مزایای شغلی خود، در حالی که حقوق و مزایای ایشان را استانداری بوشهر تعیین و ابلاغ می‌کند کاملاً غیر قانونی بوده است.

باقری گفت: علیرغم ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و نامه متعدد از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که هرگونه جذب و بکارگیری و تبدیل وضعیت نیروی انسانی را تحت هر عنوان در شهرداری‌ها بدون اخذ مجوزهای لازم، ممنوع و خلاف قوانین و مقررات دانسته اما متأسفانه شهردار خارگ اقدام به جذب بدون مجوز نیروی انسانی در شهرداری خارگ کرده که موجب نارضایتی و شکوائیه‌های متعدد مردم در تبعیض استخدام و عدم رعایت عدالت استخدامی به عملکرد شهرداری شده است.

عضو شورای شهر خارگ خاطر نشان کرد: علی‌رغم ضرورت و حساسیت شورا مبنی بر تعیین تکلیف و مشخص کردن بدهی‌های شهرداری، بسیاری از مطالبات اشخاص طلبکار بررسی نهایی و تعیین تکلیف نشده است و صورت وضعیت‌های قطعی پروژه‌های تکمیل شده سنوات قبل نیز تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: بی توجهی و عدم ارائه پاسخ به مکاتبات شورا و همچنین عدم ارائه اسناد و مدارک طراحی و برآورد پروژه دفع آب‌های سطحی که قبلاً توسط مشاور تهیه شده است و عدم ارائه لیست پرداختی دیون به مبلغ ۵٧٧ میلیون تومان و عدم ارائه ریز هزینه در ردیف‌های پیاده رو سازی بودجه سال ٩٧ از دیگر موارد است.

باقری افزود: عدم ارائه به موقع گزارشات درآمد – هزینه ماهیانه، عدم حضور به موقع روزانه شهردار در محیط کار و همچنین عدم حضور منظم در سازمان در طول ماه و عدم پیگیری حسابرسی اسناد مالی سال ٩۶ شهرداری خارگ در موعد مقرر که تاکنون انجام نشده است و وجود انحرافات در بودجه سال ٩٧ و عدم اولویت بندی و توجه به نیازهای واقعی شهر، در این خصوص تملک و تعریض معابر، ایستگاه آتش‌نشانی، شهربازی مسقف ازجمله نیازهای ضروری شهر بوده که بدون جذب اعتبار در طول سال در سایر بخش‌های عمرانی شامل پیاده رو سازی هزینه و دچار انحراف بدون مصوبه شورا شده است و در برخی پروژه‌ها نیز دوباره کاری، مصالح با کیفیت پایین استفاده شده است.

وی بیان کرد: مسائل و موارد فوق از مهمترین دغدغه‌ها و مسائلی بوده است که در طول دوره‌های کاری مورد توجه و نظارت شهروندان شریف خارگ نیز بوده لذا پیگیری و توجه به انجام و رفع نواقص موجود در مدیریت شهری، به روند توسعه شهر و مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های اجرایی شهر کمک مضاعف خواهد کرد.

کد خبر 4593346

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری بوشهر مهدی باقری شهرداری جزیره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد