Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:17:12 GMT

آغاز همایش «ابن‌هیثم و نور» در دانشگاه شهید باهنر کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۴۸۷۴

آغاز همایش «ابن‌هیثم و نور» در دانشگاه شهید باهنر کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: دانشگاه شهید باهنر بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور است.
وی از برگزاری همایش‌های متعدد در دانشگاه شهید باهنر کرمان سخن گفت و افزود: ابن‌هیثم یک دانشمند و محقق کم‌نظیر است و او ریاضیدان، فیزیکدان، نجوم‌شناس ایرانی است که در علوم منطق، ادبیات، پزشکی، موسیقی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز در جهان و دنیای اسلام مشهور است.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: براساس تحقیقات پژوهشگر هندی، ابن‌هیثم را می‌توان از دیدگاه‌های روش علم، نظریات اخلاقی و انسان‌شناسی و شخصیت و جایگاه مورد کنکاش قرار داد.
وی به تشریح زندگینامه ابن‌هیثم پرداخت و در ادامه ابن‌هیثم را نخستین دانشمند فیزیک نور جهان دانست و بیان کرد: ابن‌هیثم اولین نفری است که در برخی از علوم فیزیکی در جهان پرداخته است.
طاهر ادامه داد: اصول اتاقک تاریک و اختراع ذره‌بین از کارهای برجستهٔ این دانشمند مسلمان است که منجر به ساخت دوربین عکاسی شد؛ به دید برخی پژوهشگران ابن‌هیثم نخستین دانشمند جهان است که سرعت صوت را محاسبه کرده‌ است، ابن‌هیثم با معیار متعارف اندازه‌گیری طول در زمان خود‌ که واحد ذرع بود، سرعت نور و دور کره زمین را اندازه گرفت.
وی افزود: ابن‌هیثم نخستین کسی است که ۷۰۰ سال قبل از نیوتن به بررسی ویژگی‌های نور پرداخت، ابن‌هیثم را اولین دانشمندی می‌شناسند که از روش مبتنی بر آزمایش در کارهایش استفاده کرد.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تأکید کرد: ابن‌هیثم نخستین دانشمند در عصر خود بود که برای بررسی تئوری‌های خود، از شواهد عملی استفاده می‌کرد و نخستین دانشمندی بود که ضرورت وجود شواهد تجربی برای پذیرش یک تئوری را عنوان کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی ابن هیثم همایش ولایتی طاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت اسفالت در کرمان

   

 

به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،  یحیی زاده معاون شهردار و فرمانده قرارگاه جهادی آسفالت شهرداری کرمان گفت :با توجه به حفاری‌های سال‌های  اخیر نیاز به روکش آسفالت در شهرکرمان کاملا محسوس بود سال گذشته شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۳  مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای آسفالت  اختصاص داد که با این اعتبار مناسب این روند از امروز آغاز شده و در مدت سه ماه ادامه خواهد داشت

معابر اصلی کوچه‌های  خاکی و  پر تردد در  این طرح روکش خواهند شد کرمان بیش از چهارمیلیون و پانصد هزار متر مربع معبر دارد که در این طرح بیش از نیمی از آنها آسفالت میشوند

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • آغاز نهضت اسفالت در کرمان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»