Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:36:33 GMT

تخصیص زمین رایگان به سیل زدگان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۱۵۹

تخصیص زمین رایگان به سیل زدگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی با اعلام اینکه در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری، ۱۱ هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷ هزار واحد تعمیری ارزیابی‌های بنیاد مسکن از آسیب‌های وارده به سیل لرستان است، از آغاز بازسازی واحدهای تعمیری و ارائه تسهیلات بانکی به خانوارهای سیل‌زده در معمولان و پلدختر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارزیابی‌ها از میزان خسارات به واحدهای مسکونی شهری و روستایی تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است و عملیات بازسازی آغاز شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که اولویت بازسازی‌ها به واحدهای تعمیری اختصاص یافته است، افزود: از امروز معرفی به بانک‌ها شروع شده و واحدهای تعمیری معمولان و پلدختر از امروز به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا تسهیلات را دریافت کنند.

این مقام مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: اعطای کمک‌های بلاعوض نیز شروع شده و پرداخت هرچه سریع‌تر در اختیار مردم سیل‌زده قرار می‌گیرد.

وی جزئیات پرداخت‌ها را تشریح کرد و گفت: کمک بلاعوض برای تعمیری ها ۵ میلیون تومان، برای اسباب و لوازم ۵ میلیون تومان، برای واحدهای احداثی شهری ۱۲ میلیون تومان و احداثی روستایی ۱۰ میلیون تومان است. در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری، ۱۱ هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷ هزار واحد تعمیری ارزیابی و معرفی شده است.

جودی در پاسخ به این پرسش که تمهیدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانوارهایی که تمامی مدارک خود را در سیل از دست داده‌اند، به چه نحوی است؟ گفت: خوشبختانه در هنگام ارزیابی و تشکیل پرونده‌ها، این مسأله نیز مورد توجه قرار گرفت. هم اکنون، حدود ۹۵ درصد مدارک سیل زده‌ها آماده است. هماهنگی‌های لازم با ثبت انجام شده تا هر کسی که مدارک خود را گم کرده است در عرض یک روز مشکلش حل شود. کسانی که مدارک خود را در سیل از دست داده اند در عرض یک یا دو روز، گواهی و یا کارت ملی و شناسنامه خود را دریافت می‌کنند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مناطقی از شهرهای معمولان و پلدختر هستند که در مسیل رودخانه‌ها احداث شده اند که ضرورت دارد تا مکانیابی آن واحدهای مسکونی تغییر کند، زمین‌ها را وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده است و در حال طراحی هستیم.

جودی ادامه داد: مشکلات تأمین زمین در شهر پلدختر در حال پیگیری است تا مسائل مربوط به تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکونی در پلدختر حل شود.

وی تصریح کرد: دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها در شهرها و روستاهای حریم رودخانه‌ها به طور کامل تخریب شده، زمین رایگان در مکانی مناسب تخصیص خواهد داد. در صورت تأمین زمین توسط دولت، این کار انجام خواهد شد و در مناطقی که این امکان وجود ندارد، بنیاد مسکن در روستاها و اداره کل راه و شهرسازی در شهرها تأمین زمین را بر عهده دارد.

کد خبر 4593446

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد

پارسا گفت: ۶۰ واحد مسکونی در شهرک کوثر و ۳۲ واحد در شهرک فدک شاهرود توسط بنیاد مسکن شاهرود ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه متراژ متوسط هر واحد تحویلی ۷۸ متر مربع است، ابراز کرد: واحدهای مسکونی شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۱۶ متر مربع بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این طرح پنج هزار و ۴۴۲ متر مربع است، اظهار کرد: واحدهای شهرک کوثر ۲ طبقه در ۱۵ بلوک چهار واحدی ساخته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود ادامه داد: سه میلیارد ریال وام به متقاضیان مسکن شهرک کوثر از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن شهرک فدک در ۲ بلوک ۱۶ واحدی ساخته شد، افزود: چهار واحد در چهار طبقه در هر بلوک ساخته و تحویل متقاضیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است