Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی با حضور مسئولان، خانواده‌های شهدا و دانش‌آموزان یادواره شهدا با عنوان "حماسه آفرینان جاودان"در دبستان پسرانه امام‌حسین‌سیدالشهدا(ع) شهرستان بیرجند برگزار شد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، صبح امروز مراسم یادواره شهدا با عنوان "حماسه آفرینان جاودان" در دبستان پسرانه امام‌حسین‌ سیدالشهدا(ع) شهرستان بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین سیدالشهدا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم ضمن تبریک روز جوان اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها برای جوانان تجدید میثاقی با شهدا است.

علی‌اصغر قنبری افزود: مشارکت فعال دانش آموزان در موضوع درس و کلاس شاید از دغدغه‌های بسیاری از کارشناسان آموزش و پرورش باشد و ایجاد پرسش و انگیزه در دانش آموزان در راستای تحقیق و پژوهش در مورد موضوعات درسی و به ویژه موضوعات مربوط به انقلاب و دفاع مقدس که هویت جوانان را تشکیل می‌دهد می‌تواند از مسائل و موضوعات مهمی باشد که باید مسئولان به این امر توجه خاصی داشته باشند.

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین سیدالشهدا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: اگر دشمن امروز سپاه را مورد هجمه قرار می‌دهد به این علت است که سپاه یک نیروی مردمی است.

یادواره شهدای ارتش در مشگین‌شهر برگزار می‌شودیادواره شهدای محله شهید مطهری پارس‌آباد برگزار شدیزد| یادواره شهدای دهم فروردین و قیام مردم یزد برگزار شد

قنبری با بیان اینکه هدف دشمن به زانو درآوردن مردم ایران است تصریح کرد: بسیاری از شهدا و سرداران ما تنه به تنه فرشتگان می‌زدند یعنی عاشق خداوند، انقلاب اسلامی و ولایت بودند و به این عشق سر نهادن.

وی با بیان اینکه استراتژیک نظامی این شهدا بندگی و نماز بود خاطرنشان کرد: شاید تاکنون آمریکا به این استراتژیک پی نبرده است چون اگر پی می‌برد سپاه را متهم به تروریست نمی‌کرد.

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین سیدالشهدا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: امید است همه ما بتوانیم رهروان راه ولایت، امام حسین(ع) و تداوم راه شهدا باشیم.

فرزند شهید مزاری نیز در این یادواره به ویژگی‌های پدر شهدیش اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مزاری از زمان بچگی بحث دقت در بیت‌المال و حق الناس را رعایت می‌کرد.

وی رعایت نماز اول وقت و جماعت را یکی دیگر ویژگی‌های شهید مزاری عنوان کرد و افزود: شهید مزاری انسان شجاعی بود و در دنیا به غیر از خداوند از هیچکس ترسی نداشت.

فرزند شهید مزاری از اخلاص پدرش گفت و بیان کرد: کمک به نیازمندان از ویژگی‌های بارز همه شهدا و شاحصه ویژه شهید مزاری بود.

وی با بیان اینکه شهید مزاری بیش از 500 حدیث را حفظ بود به دانش آموزان توصیه کرد: تلاش کنند روزی یک حدیث را حفظ کنند و در زندگی به آن عمل کنند.

فرزند شهید مزاری با بیان اینکه شهید مزاری 15 مدرسه را در زاهدان تاسیس کرد گفت: هدف کسانی که دست به ترور شهید مزاری زدند این بود که آنان تصور داشتند شهید مزاری قصد دارد تشییع را رواج دهد در صورتی که امروزه 70 درصد دانش آموزان این مدارس اهل سنت هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا اگرچه آسمانی شدند اما آنان روزی مانند ما زمینی بودند پس ما نیز باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در اشاعه اهداف و ارزش‌های آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شهرستانی ستاد یادواره شهدای شهرستان ارومیه درخصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه این جلسه به تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر جانباز و ۵۲۲ نفر آزاده بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستان های استان دارا ست.

در ادامه عماری گفت: شهدا محور وحدت و همبستگی و منعکس کننده نور الهی در جامعه هستند و یادواره شهدا به جهت کسب و اشاعه نور و توسعه رحمت و برکت در جامعه خواهد بود.

وی از امتیازات شهرستان ارومیه، به برجستگی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ باید در شهرستان حفظ و تقویت شود.

در پایان این جلسه احکام مسئولین کمیته ها و دبیران جهت پیگیری ماموریت ها محوله ابلاغ شد.

 

 

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد