Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@02:25:02 GMT

درد و دل جوانان با استاندار همزمان با روز جوان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۸۲۷

درد و دل جوانان با استاندار همزمان با روز جوان

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نشست مشترک جوانان و سازمان های مردم نهاد استان با حضور استاندار قم همزمان با هفته جوان برگزار شد.

در این جلسه برخی از جوانان به ارائه دیدگاه های خود پرداخته و استاندار نیز وعده داد تا علاوه بر رفع آنها در راستای کاهش سن مدیریت نیز تلاش کند.

نماینده بنیاد نخبگان قم در این جلسه با انتقاد از بی توجهی به استعدادها و توانمندی جوانان کشور، گفت: با وجود این که دولت سالها برای رشد و بلوغ فکری و عملی جوانان در مراکز مختلف تحصیلی هزینه می نماید، ولی همین جوانان را پس از رسیدن به پایه های علمی بالا رها می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی سپهرنیا با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان، افزود: درحال حاضر شاهد نخبه سوزی در کشور هستیم، آنچنان که باید و می توان از توانایی جوانان در بخش های مختلف کشور استفاده نمی شود.

وی با اشاره به مهاجرت بسیاری از جوانان نخبه به کشورهای دیگر، اضافه کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، در 10 سال آینده کشور به مشکل می خورد و دچار رکود علمی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: اگر از توانمندی جوانان نخبه استفاده شود، آن ها ظرفیت بالایی برای خدمت به کشور دارند.

سپهرنیا گفت: پیشنهاد می کنم حلقه های مجزا در گروه های تخصصی تشکیل و از نظرات و پیشنهادهای جوانان بهره گرفته شود، زیرا جوان انگیزه، انرژی و فکر خلاق دارد و مشتاقانه آماده خدمت به کشور است.

وی افزود: استانداری به عنوان حلقه ارتباطی می تواند ضمن شناخت مشکلات بخش صنعت و برقراری ارتباط با نخبگان بخش صنعت، مشکلات بخش صنعت را حل نمایند.

نماینده جوانان در هلال احمر قم نیز در این جلسه گفت: در اطلاع رسانی که با هدف اعزام جوانان داوطلب عضو هلال احمر به مناطق سیل زده صورت گرفت، در چند ساعت اولیه 250 تَن آماده اعزام به پلدختر شدند.

فرشته نعمتی افزود: کمبود امکانات باعث شد فقط 120 تَن از جوانان را بتوانیم برای کارهای جهادی به پلدختر اعزام نماییم که اگر مساعدت شود جوانان بیشتری داوطلب اعزام به مناطق سیل زده هستند.

وی ادامه داد: هلال احمر استان قم فقط یک مرکز آموزشی دارد و با توجه به لزوم فراگیری مهارت های مختلف و سرمایه گذاری روی جوانان، نیاز است مراکزی آموزشی به ویژه در مناطق محروم افزایش یابد.

نماینده تشکل های دانشجویی اصلاح طلب نیز گفت: تشکل های اصلاح طلب در دانشگاه ها و احزاب سیاسی قم مشکلات بسیاری دارند، زیرا تعداد زیادی از برنامه هایشان لغو می شود و این مساله به فضای گفتمانی که باید شکل بگیرد، ضربه زده است.

محمدرضا تاجرنیا افزود: طرف مقابل ما از تندروترین سخنرانان در دانشگاه ها و مساجد استفاده می نماید، ولی ما حق نداریم از اصلاح طلبان درجه چندم هم در سخنرانی دانشگاه ها دعوت نماییم.

وی با انتقاد از بسته شدن راه های ورود جوانان به پست های مدیریتی یا حداقل پست های میانی، تصریح کرد: جوانانی در این استان داریم که به مرز 40 سالگی رسیده اند، ولی یک خط رزومه ندارند؛ مسئولان باید مسیر را برای حضور جوانان هموار نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت سیل قم مشکلات هلال احمر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان