Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی می کنیم به پر فروش ترین کنسول های تاریخ از زمان عرضه آن ها؛ پلی استیشن 4 بهترین فروش را از زمان عرضه خود داشته، اما برای پر فروش ترین شدن راه طولانی در پیش دارد.

طرفداری - در لیست ده کنسول پر فروش تاریخ، دو کنسول اول اختلاف زیادی با بقیه رقبا دارند.

10. (Playstation Portable (Psp

Psp یکی از قوی ترین کنسول دستی  بود که در تاریخ 12 دسامبر 2004 در ژاپن عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Psp با فروش بیش از 80 میلیون دستگاه به دهمین کنسول پرفروش تبدیل شد.

9. Game Boy Advance

سومین و آخرین نینتندو دستی در مارس 2001 در ژاپن رونمایی شد. این کنسول بیش از 82 دستگاه نسخه فروش رفته است.

8. Xbox 360

مایکروسافت تمامی تجربیات را که در طول رونمایی xbox اوریجینال به دست اورده بود را جمع کرد و از آن برای ساخت Xbox 360 استفاده کرد.

یک پارچه کردن بخش آنلاین، بازی های انحصاری خوب مانند Gears Of War و Halo 3 باعث فروش خوب این کنسول یعنی بیش از 86 میلیون دستگاه شد. هر چند فروش کم این کنسول در ژاپن باعث شد رتبه ای بهتر از 8 ام کسب نکند.

7. Playstation 3

پس از شروع آهسته Ps3، اما این کنسول کم کم به فروش خوبی دست یافت. استفاده از پخش Blu-Ray، که البته این پخش کننده یکی از ارزان ترین Blu-Ray ها بود.

Ps3 کمک کرد تا Blu-Ray جنگ  خود در مقابل Dvd را برنده شود، مردم نیز اطمینان پیدا کردند که هم Ps3 می خرند هم دستگاهی که با آن فیلم با کیفیت بهتری می بینند.

Ps3 با فروش بیش از 86 میلیون نسخه از تاریخ 11 نوامبر 2006 تا 29 می 2017 به رده هفتم این جدول رسید.

6. Playstation 4

تنها کنسول این لیست که هنوز در حال فروش است Ps4 است، از تاریخ عرضه آن یعنی 15 نوامبر 2013 تا کنون، بیش از 88 میلیون دستگاه فروخته است که هنوز در حال فروش است.

5. Nintendo Wii

نینتندو در نهایت توانست دستگاهی بسازد که توان رقابت با کنسول های سونی و مایکروسافت را داشته باشد. دو کنسول پیشین این کمپانی یعنی N64 و GameCube با فروش بسیار نا امید کننده نتواتستند رقابتی با این 2 کنسول داشته باشند. Nintendo Wii با فروش بیش از 101 میلیون دستگاه توانست رتبه خوبی در این لیست به دست بیاورد. پر فروش ترین بازی این کنسول نیز Wii Sport با فروش 86 میلیون نسخه است.

4. Playstation 

با ورود این کنسول به بازار و دارا بودن CD-Rom به جای کارتریج ویدئویی نشان داد آینده بازی های ویدئویی استفاده از CD-Rom خواهد بود. پلی استیشن با فروش بیش از 105 میلیون دستگاه در رتبه چهارم این لیست قرار گرفت. پر فروش ترین بازی این دستگاه نیز Grand Turismo با فروش ده میلیون نسخه بود.

3. Game Boy

اولین کنسول دستی نینتندو که در تاریخ 21 آوریل 1989 در ژاپن عرضه شد، به یکی از بزرگترین موفقیت های این شرکت تبدیل شد. کنسول های معاصر ان زمان مانند Atari Lynx و Sega Game Gear، با وجود ارائه گرافیکی بهتر و رنگی، اما این کنسول نینتندو بسیار پر فروش تر از آن ها شد. احتمالا شما هم این کنسول دستی را داشته اید و از بازی های آن لذت برده اید.

این دستگاه با فروش بیش از 118 نسخه در رتبه سوم این لیست قرار گرفت. بازی پر فروش این مجموعه نیز Tetris با فروش 35 میلیون نسخه است.

2. Nintendo DS

اولین کنسول نینتندو بعد از Game Boy  این دستگاه بود که خیلی ها این پرسش را داشتند که چرا ما نیاز به 2 صفحه نمایش داریم. اما با استقبال خوب مردم مواجه شد. این کنسول در سال 2004 عرضه شد و با فروش بیش از 154 میلیون نسخه، تبدیل به پر فروش ترین کنسول دستی شد. پر فروش ترین بازی این کنسول نیز بازی New Super Mario Bros با فروش 30 میلیون نسخه است

1. Playstation 2

پر فروش ترین کنسول این لیست پلی استیشن 2 با فروش بیش از 157 میلیون نسخه در طول 13 سال موفق به کسب عنوان پر فروش ترین کنسول تاریخ شد. موفقیت این کنسول به چند عامل بستگی دارد، یکی از آن ها مدت زمانی بود که برای فروش باقی مانده بود، اما یکی از دلایل اصلی آن استفاده از Dvd بود. پر فروش ترین بازی این دستگاه Grand Theft Auto: San Andreas است که به فروش بیش از 17 میلیون نسخه رسید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی علیزاده درباره تکمیل و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری ۸۲۶ اتوبوس وارد پایتخت شده است. تا پایان اردیبهشت ماه شرکت اسنا ۶۰ دستگاه و تا پایان خرداد شرکت عقاب ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل ما می دهند. با این حساب ۲۶۰ اتوبوس داخلی به میزان ذکر شده اضافه خواهد شد.

او در ادامه اظهار کرد: این روند را تا پایان شهریور ادامه خواهیم داد و به این ترتیب تعداد اتوبوس ها حدودا به بالای ۱۵۰۰ اتوبوس می رسد.

علیزاده با بیان اینکه این اتوبوس ها همگی شماره گذاری شده اند، تاکید کرد: فقط ۹۷ دستگاه اتوبوس که از سمت وزارت کشور به ما تحویل داده شده است پلاک گذاری نشده بود که با هماهنگی راهور شماره گذاری شده و در خطوط جاری کردیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عنوان کرد: بنابراین هیچ اتوبوس بدون پلاکی نداریم که به بهانه پلاک متوقفش کنیم.

او درباره مهندسی خطوط سطح پایتخت نیز بیان داشت: مهندسی خطوط را آغاز و برنامه ریزی کردیم تا در تعدادی از خطوط که از نظر بار مسافر احتیاجی به اتوبوس ندارند مینی بوس جایگزین کنیم تا در خطوط پر ازدحام اتوبوس بیشتری داشته باشیم.

علیزاده گفت: این اقدام را در نزدیک ۵۰ خط انجام دادیم.

او در پایان با اشاره به راه اندازی تعمیرگاه مخصوص اتوبوس های برقی در تهران، خاطرنشان کرد: قرار است تا با ۲ شرکت عقاب و اسنا به مذاکره بپردازیم تا خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی را به شرکت های داخلی واگذار کنیم.

کد خبر 850334 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شهردارى تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • پلی‌استیشن ۵ پرو چه مشخصاتی دارد؟
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • ردپای مسی روی شش گل!
  • یافتن عدد متفاوت در کمتر از 10 ثانیه (سرگرمی تصویری)
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی