Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید انواع محصولات زراعی و باغی در استان بالغ بر ۴ و نیم میلیون تن است و این استان در تولید ۱۲ محصول مهم کشاورزی رتبه نخست تا هشت کشوری را به خود اختصاص داده است. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران خبرگزاری‌های فعال استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از قابلیت ها و توانمندیهای زیادی در سطح ملی برخوردار است به گونه ای که 32 نوع انواع  محصولات کشاورزی در استان کشت و زرع می‌شود و به دلیل دارا بودن سه دشت حاصلخیز اردبیل و مشگین‌شهر و مغان از قابلیت‌های منحصر بفردی در تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان تولید انواع محصولات زراعی و باغی در استان بالغ بر 4 و نیم میلیون تن است و این استان در تولید 12 محصول مهم کشاورزی رتبه نخست تا هشت کشوری را به خود اختصاص داده است و در تولید سیب زمینی پائیزه رتبه اول کشوری را داریم و به همین دلیل است که استان اردبیل ظرفیت بالقوه ای در تولید و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد. 

ارزش محصولات پارس جنوبی معادل 43 درصد بودجه عمومی کشور شدتهران| 13 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصولات گلخانه‌‌ای استبازارهای خارجی محصولات تولیدی اردبیل شناسایی می‌شود

نیکشاد با استناد به دلایل علمی و تخصصی افزود: استان اردبیل ویترین تولید بذر در سطح کشور است و بذور تولیدی در این استان از لحاظ پاکی و خلوص و عدم آلودگی به آفات و امراض در سطح کشور نمونه است به این دلیل که در سطح 12 هزار هکتاری زمین های زراعی  دشت اردبیل که حدود یک هزار و 500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد به طور متوسط در طول شش ماه از سال سرعت بادهایی که می وزد 7 الی 10 کیلومتر در ساعت است.

وی بیان کرد: صد درصد بذر سورگوم کشور در استان اردبیل تولید می شود و صد درصد نیاز به بذر چغندر داخل کشور در استان اردبیل تامین شده و  80 درصد نیاز ذرت بذری کشور نیز  در این استان بر آورد می‌شود.

نیکشاد افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان ارتباط تنگاتنگی با مراکز معتبر تحقیقاتی  در سطح بین المللی دارد . موسسه بین المللی سیمیت و همچنین شرک اورالیس فرانسه  در خصوص تولید بذور مرغوب و سالم کلزا و حبوبات و کشاورزی حفاظتی  فعال هستند  و در سالاخیر نیز بخشی از طرح‌های راکد و نیمه راکد استان در حوزه کشاورزی از تسهیلات سرمایه در گردش بهرهبردتدتا زمینه فعالیت هر چه سریع آنان در چرخه تولید مهیا شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی شناخته می‌شود، افزود: در کشورهای پیشرفته جهان 50 تا 55 درصد محصولات خام به واسطه صنایع تبدیلی و تکمیلی آماده سازی شده و در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

وی لازمه توسعه کشاورزی را توجه به سامانه‌های نوین آبیاری دانست و ادامه داد: این سامانه‌ها در افزایش تولید محصولات کشاورزی و صرفهجوییدر منابع آبی به عنوان یک ضرورت محسوب شده و با توجه به برنامه موجود در مزارع کشاورزی استان گسترش داده می‌شوند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان