Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:32:06 GMT

سی و هفتمین فجر جهانی با «دیده بان» آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۸۴۸

سی و هفتمین فجر جهانی با «دیده بان» آغاز می شود

جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاحیه خود را با نمایش فیلم «دیده بان» به عنوان نخستین فیلم دفاع مقدسی راه یافته به جشنواره های بین المللی، جشن می گیرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری شبستان، تا ساعتی دیگر جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش فیلم «دیده بان» در سینما فلسطین آغاز می شود.

 

جشنواره جهانی فجر که چند سالی است از بخش ملی آن جدا شده، حالا دیگر جایگاه خود را در میان رویدادهای مهم فرهنگی کشور پیدا کرده است و بسیاری از علاقمندان حرفه ای سینما را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این جشنواره توانسته بازخوردهای مثبتی از سینماگران و رسانه های خارجی دریافت کند که تعداد فیلم های خارجی متقاضی حضور در جشنواره این نکته را تایید می کند.

 

حالا مسئولان فجر جهانی تصمیم گرفته اند افتتاحیه این دوره از جشنواره را با «دیده بان» ابراهیم حاتمی کیا -به عنوان نخستین فیلم دفاع مقدسی راه یافته به جشنواره های جهانی – جشن بگیرند.

 

«دبده بان» دومین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی کیا پس از «هویت» و پیش از فیلم تحسین شده «مهاجر» است که در سال دهه شصت ساخته شد. فیلم داستان دیده بانی است که برای عمل به وظیفه خود و نجات منطقه از سقوط باید مسیر دشواری را طی کند.

 

علاوه بر «دیده بان» قرار است در طول جشنواره فیلم «دونده» به عنوان نخستین فیلم پس از انقلاب که در جشنواره های بین المللی به نمایش درآمد، به همراه پیامی ویدئویی از «امیر نادری» مورد تقدیر قرار گیرد.

 

در کنار نمایش «دیده بان» که با حضور مسئولان سینمایی و جمعی از سینماگران همراه است، ویژه برنامه مردمی جشنواره جهانی فیلم فجر با همکاری شهرداری تهران جنب سینما فلسطین و در خیابان برادران مظفر برپا می شود تا عموم مردم بیش از پیش در جریان برگزاری این رویداد بین المللی و رویکردهای آن قرار گیرند.

 

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ۹۸ ساعت ۱۹ با نمایش فیلم «دیده بان» آغاز می شود. 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل خبرگزاری شبستان سیل خوزستان روز جوان مسابقات قرآن مسابقات بین المللی قرآن فیلم دیده بان جشنواره جهانی فیلم فجر سینما فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری